جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳

همه چیز در مورد موسیقی پاپ

۱۷ بازديد


برای معرفی موسیقی پاپ بهتر است ابتدا توضیح مختصری در مورد موسیقی عامه پسند داده شود.

این موسیقی نقطه مقابل موسیقی کلاسیک و موسیقی محلی (محلی) است به این معنا که اولی در طول تاریخ همواره موسیقی طبقه نخبگان و روشنفکر جامعه بوده است و دومی موسیقی است که به صورت تجاری عرضه نمی شود. موسیقی عامه پسند گاهی به اختصار موسیقی پاپ نامیده می شود، اما موسیقی پاپ در واقع یکی از شاخه های آن است.

موسیقی پاپ

اگرچه موسیقی پاپ با موسیقی کلاسیک، موسیقی هنری یا موسیقی فولکلور بسیار متفاوت است، از آنجایی که اصطلاح پاپ شامل بسیاری از قطعات موسیقی راک، هیپ هاپ، کانتری و راک اپرای است، می‌توان گفت که موسیقی پاپ یک تعریف مشخص نیست. 

موسیقی پاپ به عنوان یک سبک فرعی شناخته می شود

موسیقی پاپ به طور کلی به موسیقی ای گفته می شود که به صورت تجاری یا به منظور تولید آن برای منافع مالی تولید می شود. به گفته سایمون فریت، منتقد موسیقی و جامعه شناس متخصص در موسیقی عامه پسند، موسیقی پاپ به عنوان یک صنعت شناخته می شود، نه یک هنر. البته این موسیقی را می توان از نظر بازاری، ایدئولوژیکی، تولیدی و زیبایی شناختی تفسیر کرد. در واقع «پاپ» طوری طراحی شده است که برای همه جالب باشد، نه از مکان خاصی می آید و نه باید سلیقه خاصی داشته باشد.

این موسیقی از روی هیچ میل عقلانی ساخته نشده است و آرزوی سازندگان آن سود و پاداش مادی است و ... از نظر موسیقی کاملا محافظه کارانه است. موسیقی پاپ چیزی است که در بالاترین سطح (شرکت‌های ضبط، تولیدکنندگان رادیو و تبلیغ‌کنندگان) تنظیم می‌شود و از مردم خواسته نمی‌شود. پاپ موسیقی حرفه‌ای تولید و بسته‌بندی شده است، چیزی نیست که بتوان آن را مطابق با سلیقه یا خلق و خوی شما تغییر داد.

به عبارت دیگر، موسیقی پاپ ژانری از موسیقی است که در دهه 50 ایجاد شد و آنچه در این مجموعه گنجانده شده است معمولاً برای گروه زیادی از مردم جذاب است. با ظهور صفحات پلاستیکی یا وینیل در دهه 1930 و سی دی ها یا سی دی ها در دهه 1980، موسیقی ضبط شده بیشتر از موسیقی زنده قابل دسترسی شد. آهنگ های پاپ معمولا 3 دقیقه پخش می شود و از آهنگ هایی استفاده می شود که همیشه بلند هستند و افراد زیادی را به خود جذب می کنند.

موسیقی پاپ با یک عنصر ریتمیک زیرین سنگین مشخص می شود که معمولاً توسط تقویت کننده های الکترونیکی اجرا می شود و ملودی اصلی بر ضرب آهنگ غالب است. آهنگ های پاپ نیز آهنگ های محبوبی هستند که مردم دوست دارند زمزمه کنند و بخوانند. موسیقی پاپ از نظر تجاری موفق است و ژانر مورد علاقه ایستگاه های رادیویی است زیرا قابل دسترسی است، به راحتی قابل یادآوری است و مخاطبان زیادی را جذب می کند. برای آموزش موسیقی در کرج با ما تماس بگیرید.

کنسرت های موسیقی پاپ گاهی آنقدر تماشاگران را به خود جذب می کند که اجرا فقط در استادیوم های بزرگ ورزشی امکان پذیر است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.