شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

نکته تصادفی آبشار آب پری

۱۹,۷۴۰ بازديد

 

این بازار مدرن و جدید جز جاهای دیدنی و تفریحات رامسر به حساب میآید و از نظر بهداشتی وضعیت بسیارخوبی دارد. از جمله جاهای دیدنی آمل می توان به موزه تاریخ آمل، قدمگاه خضر آمل، آتشکده آمل، دریاچه دوخواهران آمل، پل معلق آمل، برج هشتل آمل، امامزاده عبدالله آمل، جنگل الیمستان، آبگرم استراباکو، دشت و آبشار دریوک، دریاچه سد لار، بازار آمل و … همچنین در 5 کیلومتری شمال روستا دریاچه ملا کلا که به تالاب ارواح نیز معروف شده است در میان درختان پهن برگ قرار گرفته است که دیدنش برای هر بینندهای به راستی که تماشایی است. همچنین در صورت کمپ در جنگل های مازیچال از مسیرهای اصلی دور نشوید تا در دل این جنگل های انبوه گم نشوید یا مشکلی برایتان پیش نیاید. همچنین این آتشکده در مقایسه با بناهایی که در همان دوران ساخته شده است، تفاوتی اساسی دارد و آن هم نابرابر بودن آجرهایش می باشد! همچنین اگر قصد اقامت در هتل های نوشهر را دارید، هتل عرش نوشهر و هتل صدف این شهر گزینه ایدهآلی برای اقامت شما خواهد بود. مناظر بسیار سرسبز و دیدنی در شهر الاشت وجود دارد. به لطف بازسازی جاده ها، در زمان خلوتی به راحتی در طی ۲ ساعت از شهر شلوغ تهران می توانید خودتان را به بهشت سرسبز مازندران برسانید.

این سد در ۷۵ کیلومتری شمالشرق تهران و در ۱۰۰ کیلومتری شهر آمل قرار دارد. یک کشاورزی به نام جعفر خوشحال در سال ۱۳۶۲ در این روستا به عنوان کشاورز نمونه انتخاب شد و به تهران برای دیدار از ریاست جمهوری رفت.در تهران مسئولین از وی خواستند که تقاضای خود را مطرح کند. اگر بهعنوان گردشگر به این پارک سفر کردید و آنتن داشتید لطفا پارک را در گوگل مپ ثبت کنید. ماهیان جوان برعکس ماهیهای مسن در سطح آب بیشتر یافت میشوند، ماهی ماده در سه سالگی و ماهی نر در دو سالگی به سن بلوغ میرسند.ماهی قزل آلای خالقرمز از گونههای حمایت شده کشور محسوب میشود و در فهرست سرخ اتحادیه جهانی حفاظت IUCN در طبقه در آستانه انقراض (EN) قرار دارد.پارک ملی لار بهعنوان یکی از معدود زیستگاهها و در واقع مهمترین زیستگاه اینگونه ارزشمند در ایران به شمار میرود و این حیث از اهمیت بسیاری برخوردار است. آنچه به عنوان اشتغالزایی مطرح است در حریم غارها و منابع تاریخی رخ میدهد در حالیکه تهدید جدی برای منابع طبیعی و محیطزیست محسوب میشود. منبع عکس: خبرگزاری مهر (عکاس: هوا احمدی)در قسمت شمالی پارک جنگلی النگدره محوطهای تاریخی قرار دارد که قدمت آن به دوران اسلامی برمیگردد. به گزارش خبرگزاری برنا؛ گرگان مرکز استان گلستان، در شمال شرقی کشور قرار دارد. شهر استرآباد یا همان گرگان امروزی به صورت کاملا رسمی، در نیمه دوم سال 1376 پس 60 سال در لیست شهرستانهاس استان گلستان قرار گرفت. شهر توریستی کلاردشت نیز در شرق فشکور قرار دارد.

بازیهای محلی در روستای فشکور از اهمیت زیادی برخوردارند. دریاچه دوخواهران یکی از محبوب ترین جاهای دیدنی آمل است که همه ساله تعداد زیادی از گردشگران را به خود جذب می کند. دریاچه سد لار به دلیل نزدیکی به کوه دماوند و واقع بودن در منطقه دشت لار به یکی از گردشگاههای اطراف تهران تبدیل شده است که در سالهای اخیر بهعنوان مراکز پرورش ماهی قزل آلا و ماهیگیری و همچنین ورزشهای چون اسکی روی آب از آن استفاده میشود.سر شاخه اصلی تغذیه کننده دریاچه سد لار عبارتاند از:- قزلدره: با چهار شاخه فرعی کمردشت، آلارم، خشک رود، سیاهپلاس با توجه به دوره یخ بندان حدودا ۶ ماهه (از آبان تا فروردین) و برودت زیاد منطقه تا منهای ۳۷ درجه سانتیگراد دستگاهها قادر به ثبت تغییرات سطح آب در طول دوره نیستند (ارتفاع ایستگاه ۲۴۹۵ متر و حداکثر ارتفاع آب دریا ۲۵۳۱ متر است به همین علت گاهی زیر آب میرود)- سفید آب یا آب سفید: از ضلع جنوبی کوههای نور سرچشمه میگیرد و دبی آن در اوایل پاییز به ۳۰۰ لیتر در ثانیه میرسد که لایهای از آهک بستر و کنار رودخانه را میپوشاند حداکثر دبی در زمان سیلاب ۱۵ متر بر ثانیه است و رتبه آخر را نسبت به دو شاخه دیگر دارد (ایستگاه سفید آب سال ۶۳ تاسیس شد ارتفاع آن ۲۵۶۰ متر).دلیچای که از قله دماوند و والا رود سرچشمه میگیرد بستر آن سنگی و سیلابهای آن با تاخیر ۱۵ تا ۳۰ روزه نسبت به حوزههای دیگر شروع میشود (ذوب برفهای قله علت آن است). محدوده تاریخی کجور از شمال به دریای مازندران از غرب به رود چالوس از شرق به سولده (نور) و از جنوب به دره نور محدود میشود. ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست،مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: کمیابترین و بیبهاترین کالا درکشور ما آب است و متاسفانه همین آب نایاب، در برخی مواقع صرف شستوشوی ماشین و آبیاری درختان در ساعات اوج گرما میشود.

متاسفانه ما ایرانی ها کارهای خود را به دقیقه ۹۰ واگذار می کنیم و نتیجه دلخواهمان حاصل نمی شود! بیشتر از این منتظرتان نمی گذاریم و تمامی این جاذبه ها را جداگانه مورد بررسی قرار می دهیم. نگران مسائل اقامتی نباشید و رزرو آنلاین اقامتگاه را در تمامی شهرهای شمالی به سپنجا بسپارید. پیشنهاد می کنم اگر با فواید و مزیت های فوق العاده چشمه های آبگرم و آب معدنی آشنا نیستید، مطلب زیر مجله گردشگری سپنجا را حتما مطالعه کنید تا از انتخاب این جاذبه مطمئن شوید! برای آگاهی از اطلاعات کامل تر از این جاذبه توریستی و گردشگری، پیشنهاد می کنم مطلب “جنگل الیمستان، بهشت گردشگری برای مسافران شمال” را مطالعه کنید. برای آشنایی بیشتر با این دریاچه و دیدنی های اطرافش، پیشنهاد می کنم مطلب “دریاچه دوخواهران آمل، بهشتی در دل کوه های مازندران” را مطالعه کنید. چیزی که من اینجا متوجه شدم این بود که اواخر فصل پاییز و زمستون نباید به این جا بیاین چون دمای هوا خیلی پایینه و دریاچه هم یخ زده ست ولی خب من چون تابستون رفته بودم، تقریبا داشتم بهترین هوا رو تجربه میکردم. قرار گرفتن جنگلی سرسبز در نزدیکی دریا این امکان را برای گردشگران فراهم آورده است که با یک تیر دو نشان زده و هم از مناظر جذاب و تماشایی این جنگل سرسبز بهره مند گردند و هم از ساحل دریای زیبای مازندران لذت ببرند. در این فصول، طبیعت سرسبز و زیباییهای طبیعی اطراف متل قو جذابیت بیشتری دارد.

این منطقه در تمام فصلها، زیباییهای خاص خود را دارد. چشمه ها: اگر کف این دشت را مشاهده کنید، تمام آن را چشمه هایی فرا گرفته که از زمین می جوشد و باعث زیبایی و طراوت این منطقه شده است. دشت لار به دشت شقایق هم معروف است. منطقه حفاظت شده لار بین استانهای تهران و مازندران و در موقعیت N۳۵۵۴ عرض شمالی و E۵۱۳۳ طول شرقی واقع شده است. منطقه حفاظت شده لار یا بهتر است گفته شود پارک ملی لار در منطقهای در فاصله ۷۰ کیلومتری شرق تهران قرار دارد. یکی از طویلترین آبشار های ایران آبشار، آق سو در جنگل گلستان است که چیزی حدود ۷۰ متر ارتفاع دارد. این قله کوهستانی حدود ۳ هزار متر ارتفاع دارد و برای عاشقان کوه و کوهنوردی بسیار مناسب است. بعد از صید ماهی نیز میتوانید در جنگلهای اطراف خود را مهمان یک ماهی کبابی لذیذ و تازه کنید.- این روستا برای افرادی که عاشق آبتنی هستند آبگرمهایی دارد که میتوانند به علاوه خواص دارویی، از لذت آبتنی در آنها استفاده کنند.- طبیعتگردان و کوهنوردان نیز در این روستا بیبهره نمیمانند و میتوانند در کوههای جنگلی اطراف این روستا کوهنوردی کنند و در قله این روستا از چشمانداز بیبدیل و معرکه روبهروی خود نهایت لذت را ببرند.- چیدن گیاهان دارویی روی دامنه کوهها از دیگر تفریحات این روستا به شمار میرود. بر اساس این طرح ، افرادی که بر مبنای اهداف و شرایط لازم مطرحشده توسط فدراسیون کوهنوردی هرزمان بتوانند به این مجموعه قلل صعود نمایند و مدارک و مستندات لازم را به فدراسیون ارائه نمایند مفتخر به دریافت نشان سیمرغ کوهنوردی هستند.

آبشار ونوش : مجموعه آبشارهای ونوش در فاصله 10 کیلومتری غرب شهرستان نور و در جنگل های علوی کلا قرار دارند که ارتفاع آبشار اول 15 متر، آبشار دوم 40 متر و آبشار سوم 15 متر می باشد و معمولا برای فرودهای فنی گروه های کوهنوردی مورد استفاده قرار می گیرد. اگر در سفرتان به آبشار آب پری قصد اقامت دارید، میتوانید سراغ خانههای محلی این منطقه یا هتلها و سایر اقامتگاهها در شهرهای اطراف آب پری همچون رویان و نور بروید. اگر قصد سفر از تهران به روستای فشکور را دارید، ابتدا به مازندران بروید و از آنجا راهی شهرستان چالوس بشوید؛ وقتی به کیلومتر ۲۵ جاده چالوس رسیدید، وارد بخش جنوبی مرزنآباد شوید؛ سپس جادهای فرعی با طول ۵۰ کیلومتر را بپیمایید تا به روستای مرس برسید. با ورود به جاده هراز از انتهای بزرگراه بابایی و عبور از رودهن و بومهن و سپس گردنه امامزاده هاشم مسیر سرپایینی شده و با طی چند پیچ و ۲-۳ کیلومتر منظره بینظیری از کوه دماوند را مشاهده خواهید کرد که توصیه میشود پیش از رسیدن به ساختمان راهداری توقفی کرده و عکسی یادگاری با این غول سپید داشته باشید. مشکلات سد هراز را می توان در دو دسته کلی صورت بندی کرد اول: مساله محل احداث سد در فاصله حوزه نزدیک گسل شمال البرز و خطر وقوع یک زمینلرزه شدید، و در صورت شکست سد، سرازیر شدن حدود ۲۰۰ میلیون مترمکعب به پائین دست ، که شهر آمل و روستاهای پیرامونش در دشت مازندران در معزض این آسیب قرار خواهند گرفت، و دوم زیر آب بردن میدان زباله عمارت که محل دفن زباله های شهر آمل است،، و احداث شدن سد، مجوب جاری شدن کامل آلودگی این میدان در رودخانه هراز و آسیب جدی به پائین دست به ویژه شهر های آمل و محمود آباد و دشت مازندران خواهد شد.

آمل که در مرکز استان مازندران واقع شده است؛ از لحاظ اندازه هم سومین شهر بزرگ این استان است. در بازدید از این دریاچه مرغزار هایی بزرگ و چراگاه هایی ییلاقی در اطراف آن مشاهده خواهید کرد. یکی از ویژگیهای این روستا مشاهده دریا از ارتفاعات و درک عظمت و زیبایی آن است که باید رفت و از نزدیک تمام این زیباییها را تماشا کرد. هرچه هست فقط طبیعت بکر کوهستانی و ییلاق با چشمانداز جنگلهای بلوط است و تمام. اگر مقصد سفران آمل است، پیشنهاد می کنم برای آشنایی بیشتر و دقیق تر با آبشار دریوک و جاذبه های دیگر طبیعت اطرافش، مطلب ما در این زمینه را مطالعه کنید. اگر به آمل سفر کردید، پیشنهاد می کنم بازدید از آرامگاه امامزاده عبدالله آمل و امامزاده ابراهیم(ع) آمل را از دست ندهید. پیشنهاد می کنم الیمستان را در سفر به آمل از دست ندهید. اگر دوست دارید در این روزهای گرم سال راهی شما کشور و بازدید از آبشار زیبای چلندر در نوشهر شوید، پیشنهاد میکنیم با تور شمال علاءالدین تراول همراه ما باشید تا زیباییها و دیدنی های نوشهر را در کنار راهنمایان حرفهای ما مشاهده نمایید. در کنار هر کوه آتشفشانی چشمههای آب گرم فراوانی دیده میشود. دریاچه توشن، یکی از محبوبترین مقاصد طبیعتگردی در استان گلستان محسوب میشود.

در سفر به روستای سقالکسار، اگر قصد پیاده روی دور دریاچه را دارید، به شما پیشنهاد میکنیم که کفشی راحت به پا داشته باشید. برای آنکه خودتان را از تمامی دردسرها و معطل شدن ها رها کنید، پیشنهاد من، استفاده از اقامت های گاه های سپنجا است. سپنجا این امکان را به وجود آورده است در فضایی امن، در کوتاهترین زمان اقامت گاه ایده آلتان را پیدا و رزرو کنید. لیست سوئیت ها، ویلاها، آپارتمان و خانه های مبله آمل در سایت سپنجا را مشاهده کنید و در کوتاهترین مکان ایده آلتان را پیدا کنید. اقامتگاه های سپنجا نه تنها در آمل، بلکه در تمامی شهرهای ایران پذیرای شما هستند. تمامی امکانات رفاهی اعم از سرویس بهداشتی، امانت، رختکن و … در پوسته بیرونی برج نیز از آجر ریشه دار استفاده شده است. گاهی به نظر میرسد که واقعاً بیفکری بشر به اندازه ستارههای آسمان پرتعداد و نامتناهی است! بعد از عبور از این روستاها، به روستای فشکور میرسید. یکی از دهکده های ییلاقی در منطقه چالوس، روستای فشکور است که در ارتفاع سه هزار متری از سطح دریا و در میان رشته های کوه های البرز قرار داد. بازار آمل یکی از بناهای به ثبت رسیده آثار ملی ایران است و ارزش دیدن کردن را دارد. اما چرا باید از جاذبه دیدن کنید؟ اگر خواهان بازدید از موزه آمل هستید، باید بدانید که عمارت آن در خیابان امام رضا(ع) و در جهت شرقی رودخانه واقع شده است. دشت لار یکی از زیباترین دشتهای ایران است. زنبق وحشی بنفش و ارغوانی، مرغک و گل زرد و شقایق دشت لار را در بهار رنگارنگ کرده و زیبایی آن دو چندان میشود.از این منطقه بهعلت وجود پوشش گیاهی مرتعی و همچنین تنوع زیاد گیاهان و گلها برای زنبورداری نیز استفاده میشود که این کار از اوایل خرداد شروع و تا اواخر شهریور همان سال ادامه دارد.

این منطقه جزو تقسیمات استان مازندران به حساب آمده و از دیرباز به سبب خوش آب و هوایی محل، اردوگاههای پادشاهان در فصل گرما بوده است.پارک ملی لار نمونهای شاخص از زیستگاههای کوهستانی به شمار میآید که در سال ۱۳۵۴ به پارک ملی تبدیل شد و از سال ۱۳۶۱ طبق مصوبه شورای عالی حفاظت محیط زیست بهعنوان منطقه حفاظت شده اداره میشود و از سال ۱۳۷۰ بعضی از مناطق آن برای شکار و تیراندازی ممنوع اعلام شد. تسهیلات بر پایی اردو، محلهای اقامت، شانس دیدن حیات وحش ویژه با کسب مجوز، زیباییهای طبیعی، آبشارها و دریاچهها از جمله جذابیتها و تسهیلات پارک است.پارک ملی گلستان دارای جذابیتهای طبیعی متعددی در چهار فصل است. دشت لار به دشت شقایق هم معروف است و در فصل بهار، زیباییهای خود را به رخ میکشد. صدای آب، شنیدنیترین موسیقی خوشنواز این منطقه است که با همدستی زیباییهای تماشایی طبیعت، شما را دلباخته این منطقه از مازندران خواهد کرد. با چشم اندازهایی فوق العاده اشار کرد. معماری جالب قرار گرفتن این بناها در کنار هم دلیلی شده است تا از آن با عنوان معمایی یاد شود که هنوز حل نشده است! این بازار که آن را با نام های پایین بازار یا چهارسوق آمل یاد می کنند در مرکز شهر قرار گرفته است و متعلق به زمان ساسانیان است!

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.