جمعه ۲۷ مهر ۰۳

همه چیز در مورد تغذیه ورزشی

۲۱ بازديد


مکمل ورزشی به هر نوع ماده ای گفته می شود که هیچ پیامد درمانی نداشته باشد. انواع پودر، مایعات، قرص، ژل نرم، کپسول و غیره. مکمل های غذایی از مواد غذایی و منابع طبیعی مانند میوه ها، ریشه ها، انواع مواد معدنی، بدن حیوانات، گیاهان و غیره ساخته می شوند. آنها از بخشی از رژیم غذایی که در آن ما از کمبود تغذیه رنج می بریم، می آیند و مورد استفاده قرار می گیرند. بنابراین مکمل به معنای مکمل است و به هیچ وجه نمی تواند جایگزین غذا شود، اما البته برای افزایش ارزش غذایی رژیم غذایی می تواند بسیار مفید و کاربردی باشد. برای خرید مکمل کلیک کنید.
آرژنین

این یک نوع اسید آمینه است که در غذاها یافت می شود: گوشت، مرغ، ماهی، تخم مرغ، لوبیا قرمز، محصولات لبنی و قورباغه. یک رژیم غذایی سالم و مغذی حاوی 4 تا 5 گرم آرژنین در روز است. عملکرد ورزش را بهبود می بخشد و تا حدودی بدن آن را به نیتریت تبدیل می کند که باعث گشاد شدن عروق خونی و افزایش فشار خون می شود. افزایش فشار خون به رساندن اکسیژن و مواد مغذی به ماهیچه ها کمک می کند و به دفع مواد زائد که باعث خستگی عضلات می شوند سرعت می بخشد. به نظر می رسد یک دوز خوب 9 گرم در روز باشد. خوردن بیش از این می تواند باعث مشکلاتی در سیستم ایمنی بدن و کاهش فشار خون شود. اگر می خواهید مکمل آرژنین را امتحان کنید، دوز اولیه 6 گرم در روز را برای چند هفته و در صورت لزوم چند ماه مصرف کنید.

بتا آلانین

این یک نوع اسید آمینه است که در غذاها یافت می شود: گوشت، مرغ و ماهی. انسان روزانه حدود 1 گرم بتا آلانین دریافت می کند. بدن از بتا آلانین برای تولید کارنوزین در ماهیچه های اسکلتی استفاده می کند. وقتی چند دقیقه با شدت بالا تمرین می کنید، ماهیچه ها اسید لاکتیک تولید می کنند که باعث کاهش قدرت عضلانی و ایجاد خستگی می شود. کارنوزین تجمع اسید لاکتیک را کاهش می دهد و از طرف دیگر نتایج ورزشی را بهبود می بخشد. اگر می خواهید مکمل بتا آلانین را امتحان کنید، دوز اولیه 4 تا 6 گرم در روز را برای چند هفته مصرف کنید.

بتا هیدروکسی بتا متیل بوتیرات

این محصول را می توان به طور طبیعی از اسید آمینه لوسین تولید کرد. HMB بدن توسط پروتئین رژیمی تامین می شود و به مقدار کم در غذاهایی مانند ماهی، گوشت و تخم مرغ یافت می شود. پتانسیل کاتابولیک دارد و به حفظ توده عضلانی کمک می کند. بنابراین، اگر می خواهید مکمل های HMB را امتحان کنید، 1 گرم تا 3 گرم در روز برای چند هفته مصرف کنید.

BCEA

اسید آمینه لوسین؛ والین و ایزولوسین BCAA نامیده می شوند. گوشت ماهی تخم مرغ غلات، برنج قهوه ای غذاهایی مانند شیر حاوی آمینو اسیدهای شاخه دار هستند. ماهیچه ها می توانند از این سه آمینو اسید برای تامین انرژی در طول فعالیت های ورزشی استفاده کنند. لوسین از خستگی زودرس در طول تمرینات استقامتی طولانی مدت جلوگیری می کند و همچنین می تواند به ساخت پروتئین عضلانی کمک کند. اگر می خواهید مکمل BCAA را امتحان کنید، 10 گرم اولیه در روز برای چند هفته مصرف کنید.

کافئین

این یک محرک طبیعی در چای، قهوه، کاکائو و سایر گیاهان است با تحریک مغز و سیستم عصبی مرکزی به ما کمک می کند بیدار بمانیم و بعد از آن احساس خستگی کنیم. کافئین می تواند استقامت، قدرت و قدرت را در ورزش های تیمی افزایش دهد اما بدن افراد نسبت به کافئین واکنش متفاوتی نشان می دهد، به این معنی که ممکن است عملکرد همه افراد را افزایش ندهد یا ممکن است فقط کمی عملکرد را افزایش دهد. دوزهای کافئین تا 400 میلی گرم در روز برای بزرگسالان بی خطر است اگر می خواهید یک مکمل کافئین را امتحان کنید، توصیه می شود 2 تا 6 میلی گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن حدود یک ساعت قبل از ورزش مصرف کنید. (یک فنجان قهوه حاوی 85 تا 100 میلی گرم کافئین است.)

سیترولین

این نوعی اسید آمینه است که بدن ما می تواند تولید کند. در منابع غذایی مانند هندوانه، کدو تنبل، خیار، کدو حلوایی یافت می شود. برخلاف برخی از اسیدهای آمینه، از آنها برای ساخت پروتئین استفاده نمی شود. اما نقش مهمی در چرخه اوره دارد و می تواند بدن را از شر ترکیبات مضر خلاص کند. به طور خاص، چرخه اوره آمونیاک را از بدن خارج می کند. کلیه ها سیترولین را به آمینو اسید دیگری به نام آرژنین تبدیل می کنند. سپس بدن آرژنین را به اکسید نیتریک تبدیل می‌کند که باعث گشاد شدن رگ‌های خونی، افزایش گردش خون، رساندن اکسیژن و مواد مغذی به ماهیچه‌ها و تسریع دفع مواد زائد می‌شود که باعث خستگی عضلات می‌شوند. سیترولین می تواند سطح هورمون رشد را بعد از ورزش افزایش دهد.
 برای خرید پودر انیمال وی یونیورسال نوتریشن با ما تماس بگیرید.

دو شکل اصلی سیترولین وجود دارد

§ ال سیترولین: این مکمل فقط به خود سیترولین اشاره دارد

§ سیترولین مالات: به ترکیب سیترولین و ماده دیگری به نام مالات اشاره دارد که برای تولید انرژی بسیار مهم است.

اگر می خواهید مکمل سیترولین را امتحان کنید، روزانه 3-6 گرم ال سیترولین یا حدود 8 گرم سیترولین مالات توصیه می شود.

کراتین مونوهیدرات

از نظر شیمیایی شبیه اسیدهای آمینه است و از آرژنین، گلیسین و متیونین تشکیل شده است. به عنوان منبع ذخیره انرژی به ویژه در فعالیت های پرسرعت و انفجاری و تمرینات تناوبی با شدت بالا استفاده می شود. بزرگترین ذخیره کراتین در ماهیچه های اسکلتی است. بدن مقداری کراتین (حدود 1 گرم) تولید می کند و آن را از خوردن برخی مواد غذایی مانند: گوشت قرمز، ماهی و غیره دریافت می کند. هنگامی که مقادیر زیادی از مکمل ها را در طی چند هفته یا ماه دریافت می کنید، می تواند به رشد عضلات و عملکرد ورزشی کمک کند. اگر می خواهید از مکمل کراتین مونوهیدرات استفاده کنید، روزانه 20 گرم در چهار وعده مساوی به مدت 5 تا 7 روز و سپس یک وعده 5 گرمی روزانه قبل از تمرین مصرف کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.