جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳

تا حد امكان از خريد جامدادي هاي خارجي دوري كنيد

۳۲۲ بازديد

حتي اگر دانشجويان كتاب موردنظر را فراهم كنند بي آنكه در كتاب چيزي بنويسند ميتوانند از طريق كاغذ يادداشت چسبي اقدام به نوشتن نكات مهم بر روي آنها كرده و سپس كاغذها را در صفحات موردنظر بچسبانند. ليست لوازم التحرير دبيرستان دوره دوم بايد بر مبناي رشتههاي انتخابي دانشآموزان تفكيك شود، لذا دانش آموزان هر رشته بايد لوازم مدنظر خود را تهيه كنند كه قطعا پرداختن به آن از حوصله اين مقاله خارج است و بهتر است خريد لوازم التحرير در طول سال تحصيلي با كمك معلمان و مشاوران مربوطه صورت گيرد. از جمله دلايلي كه سبب محبوبيت اين محصول در بين دانش آموزان شده است اين است كه براي استفاده از آن نيازي به تراشيدن نداريد و به راحتي مي توانيد نوك جديد را جايگزين نوك قبلي كنيد. يك لوازم التحرير جامع و كامل بايد نوشت افزارهاي مورد نياز گروههاي خردسالان و كودكان، گروه نوجوان و دانش آموزان مقاطع تحصيلي دبستان و متوسطه، كارورزان و دانشجويان، كارپردازان شركت ها، سازمان ها و بانك ها، مهندسان و طراحان و معماران يا افراد هنرمند و اقشار مختلف جامعه از ميانسالان و سالمندان را داشته باشد. با كيفيتي بي نظير عرضه ميكند تا بتوانيد بدون متحمل شدن هزينه زياد محصولات مورد نياز خود را تهيه كنيد.

بر روي مهر مي توانيد نوشته، عكس و يا لوگوي مورد علاقه ي دوست خود را كه در بازار وجود دارد خريداري كنيد و كادو دهيد. اين فروشگاه متعلق به انتشارات سوره مهر است. در واقع با درگذشت امير عليبيك، مدير فروشگاه انتشارات، دوستان ديگر توان مديريت فروشگاه را نداشتند و به تصميم تعطيلي كتابفروشي رسيديم. سال گذشته همين روزها بود كه تصميم گرفتيم به فعاليتمان پايان دهيم. آن روزها آيۀ ورشكسته روي ديوار بود؛ آيهاي كه نردباني شده بود براي برخي «اصحاب اسم» و حالا كه ديگر وقت بالانشينيشان بود، به زيرش انداخته بودند. صلصال، مهتاب، طاها، كتاب رضوي، نهال، باران و دهها كتابفروشي عاديِ مردميِ ديگر كجاي اين رويا جاي دارند؟ بچه ها براي يك سال تحصيلي به ميزان قابل توجهي وسايل مدرسه و نوشت افزار نياز دارند. نرم افزارهاي زيادي در بازار وجود دارند كه مي توانند امكاناتي با سطوح كيفيتي مختلف به صاحبان فروشگاه هاي فروش لوازم تحرير ارائه دهند. همانطور كه اشاره شد، اين سياهه از تعطيلي كتابفروشيها در سالهاي كرونا رو به افزايش گذاشت و رونق سايتهاي فروش آنلاين با تخفيف بالا در حالي كه كتابفروشيها تعطيلات اجباري را پشت سر ميگذاشتند آنها را بيشتر به ورطه تعطيلي دايمي هُل داد.

افزايش قيمت كاغذ و به تبع آن كتاب، افزايش اجاره بهاء، تخفيف هاي نامتعارف بعضا سايتهاي فروش نيز ضربههايي مداوم و متوالي بر پيكر ضعيف اين كتابفروشيها بود؛ به گونهاي كه در طي ماههاي اخير چندين كتابفروشي به دليل مشكلات اقتصادي توان رقابت در بازار را نداشته و عطاي اين كار را به لقايش بخشيدهاند. قيمت اين محصولات بايد طبق بودجه شما باشد. خريد لوازم تحرير مناسب، با كيفيت و ارزان قيمت يكي از مساله هايي است كه امروزه اكثر خانوادهها براي فرزندان خود با آن درگير هستند. تا حد امكان از خريد جامدادي هاي خارجي دوري كنيد زيرا كه اكثرا توليد چين هستند، ممكن است برندهاي اروپايي روي آن ها حك شده باشد اما گول نخوريد زيرا كه عمدتا چيني و فيك هستند. برند لوازم تحرير استدلر در حال حاضر يكي از برندهاي بسيار معروف و خوب در جهان محسوب مي شود. البته اين درحالي است كه نشر هوپا از ناشران متمول اين روزگار محسوب ميشود.

منوچهر حسن زاده، مدير انتشارات مرواريد با باين اينكه يك ناشر نميتواند كتابفروش باشد گفت: فروشگاه به نوعي مزاحم كار انتشارات بود، بنابراين تصميم گرفتيم فروشگاه را واگذار كنيم و آن را براي فروش گذاشتهايم و اين يك تصميم داخلي نشر بود. اما اينبار گريزي از اين تصميم نيست و از آنجايي كه كتابفروشي شغلي است كه با عشق و علاقه ادامه پيدا ميكند، بار رواني و مالي شرايط موجود باعث شده فعلاً رمقي براي ادامه مسير نداشته باشيم. اواخر سال ۱۴۰۰ كتابفروشي «مرواريد» در خيابان انفلاب بعد از ۶۰ سال فعاليت اعلام كرد تصميم گرفته است كتبافروشي را تعطيل كند. كتابفروشي «چهل كلاغ» يكي از كتابفروشيهاي تارهنفس در بازار كتاب بود كه اواخر اسفند ۱۳۹۷ با همكاري چند نويسنده، يعني فرشته احمدي، محمد حسيني، امين حسينيون و جواد ماهزاده در مركز خريد ارگ تجريش آغاز به كار كرد و بيشتر دوران حيات خود را در دوران كرونا گذراند كه امسال ارديبهشتماه همزمان با نمايشگاه كتاب تهران بود كه صاحبانشان از پايان زندگي اين كتابفروشي با عمر سه سال را اعلام كردند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.