جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

يكي از بخش‌هاي مهم سي پنل ويژگي ديتابيس آن است

۷۱۲ بازديد

يكي از بخش‌هاي مهم سي پنل ويژگي ديتابيس آن است كه مي‌توانيد با استفاده از آن پايگاه‌هاي داده‌اي كه براي وب سايت خودتان نياز داريد را ايجاد كنيد و اطلاعات‌تان را در آن ذخيره كنيد تا بتوانيد يك وب سايت دايناميك داشته باشيد. نوع ديتابيسي كه سيپنل اجازه ساخت آن مي‌دهد MySQL است، كه در حال حاضر يكي از پر استفاده‌ترين و بهترين پايگاه‌هاي داده هست كه در وب سايت‌هاي اينترنتي استفاده ميشود.

پس لازم است شما به عنوان مدير يك سايت بتوانيد با اين بخش از سي پنل كار كنيد. ما در اين مقاله به طور كامل روش مديريت ديتابيس در سي پنل را به شما آموزش خواهيم داد.

پايگاه داده يا ديتابيس چيست؟

ابتدا اجازه دهيد تا توضيح مختصري در مورد اينكه ديتابيس چيست و چه كاربردي دارد به شما بدهيم. ديتابيس در واقع يك محل ذخيره‌سازي اطلاعات است در واقع به بانك اطلاعاتي نيز مشهور است كه ما مي‌توانيم با ذخيره اطلاعات مورد نياز من در آن در هر لحظه و هر سيستمي به آن دسترسي پيدا كنيم و بتوانيم آن‌ها را ويرايش كنيم و يا حذف نماييم و يا اطلاعات جديد به پايگاه داده خود اضافه كنيم. ديتابيس را به زبان ساده مي‌توانيم محل ذخيره اطلاعات نيز تعريف كنيد.

ويژگي‌هاي هاست سي پنل كه از آن خبر نداشتيد!

آموزش ساخت ديتابيس جديد در سي پنل

شما هر گونه وب سايت دايناميك‌اي كه داشته باشيد، در هر اسكريپت مديريت محتوايي مانند وردپرس يا جوملا و يا هر اسكريپت اختصاصي كه براي سايت شما نوشته شده است، چه بخواهيد چه نخواهيد نياز به يك ديتابيس پيدا مي‌كنيد.

براي ساخت ديتابيس جديد ابتدا بايد وارد مديريت هاست سايتتان شويد كه معمولاً با اضافه كردن عبارت ۲۰۸۳: در انتهاي آدرس وب سايت خود وارد صفحه ورود سي پنلتان مي‌شود. اگر اين آدرس كار نكرد آدرس ورود به سي پنل سايت خود را از مديريت هاست خود بخواهيد. پس از ورود به سي پنل به بخش DATABASES برويد و سپس بر روي گزينه MYSQL Databases كليك كنيد.

در صفحه ايجاد شده شما بايد يك نام جديد براي ديتابيس خود انتخاب كنيد پس در قسمت New Database نام ديتابيس جديدتان را وارد كنيد و بر روي دكمه Create Database كليك كنيد كه به رنگ آبي است.

پس از كليك بر روي اين دكمه اگر با هشداري سبزرنگ مواجه شديد نشان از اين است كه ديتابيس به طور صحيح ايجاد شده است.

بر روي دكمه Go Back كليك كنيد.

ساخت يوزر جديد براي ديتابيس

الان كه ديتابيس خود را درست كرديد نياز است كه براي استفاده از آن يك يوزر جديد تعريف كنيد تا بتوانيد با استفاده از اطلاعات اين يوزر به ديتابيس خود دسترسي داشته باشيد.

از قسمت Add New User مي‌توانيد يوزر جديد بسازيد. در قسمت Username نام كاربري يوزر خود و در قسمت Password رمزعبور يوزر خود را وارد كنيد. نياز است كه در قسمت Password (again) مجدد پسورد خود را براي تاييد وارد كنيد.

بر روي دكمه Create User كليك كنيد.

مشابه ساخت ديتابيس اگر با هشدار سبز رنگ در صفحه جديد مواجه شديد نشان از اين است كه يوزر شما به طور صحيح ساخته شده است.

متصل كردن يوزرنيم به ديتابيس

حال وقت آن رسيده است كه يوزر ايجاد شده را كه در مرحله قبل ساختيم ديتابيس مورد نظرمان متصل كنيم تا بتوانيم از آن استفاده كنيم.

كافيست به بخش Add User To Database برويد و از قسمت user نام يوزري كه در مرحله قبل ساختيد و در قسمت Database نام ديتابيس‌اي كه ساختيد را از منوي كشويي انتخاب كنيد. سپس بر روي دكمه آبي Add كليك كنيد.

در صفحه بعدي براي اينكه تمام سطوح دسترسي را به يوزر خود بدهيد بر روي تيك All PRIVILEGES كليك كنيد و سپس بر روي دكمه آبي رنگ Make Changes كليك كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.