شنبه ۰۵ آبان ۰۳

قفل هوشمند چیست و چه کاربردی دارد؟

۱۵ بازديد

برای توضیح اینکه قفل هوشمند چیست و چه کاربردی دارد و اینکه آیا به قفل هوشمند نیاز دارید یا نه، آن را با تصویر آیفون مقایسه می کنیم. چند سال پیش، داشتن یک آیفون تصویری یک مزیت، یک گزینه غیر ضروری و یک دستگاه لوکس به نظر می رسید. اما در حال حاضر اکثر خانه ها به این دستگاه مجهز شده اند. می توان گفت که تمام بدنه های آیفون تازه تولید شده دارای تصویر هستند.

امروزه قفل هوشمند در جایی است که آیفون تا چند سال پیش در آن قرار داشت. امروزه شاهد هستیم که استفاده از قفل های هوشمند به سرعت در حال گسترش است. بنابراین در این مقاله به شما توضیح می دهیم که قفل هوشمند چیست. انواع قفل های هوشمند را معرفی کرده و مزایا و معایب آن ها را توضیح می دهیم.

همانطور که آیفون راحتی و امنیت شما را افزایش می دهد، قفل های هوشمند نیز تاثیر زیادی در افزایش راحتی و امنیت شما دارند. می توان گفت در این زمینه کارایی بیشتری نسبت به آیفون دارد. برای شناخت دنیای کلیدهای دیجیتال و هوشمند این مقاله از دیلاک را حتما تا انتها بخوانید.

قفل هوشمند چیست؟

برای درک اینکه قفل هوشمند چیست و چگونه بر زندگی شما تأثیر می گذارد، موارد زیر را در نظر بگیرید:

مورد اول: شما سفر کردید. درها را بستی

حالت دوم: مورد اول را در نظر بگیرید با این تفاوت که یک نفر در خانه است.

بدون شک در حالت دوم آرامش بیشتری دارید و خانه شما امن تر است. حال 2 سناریو دیگر را در نظر بگیرید:

حالت اول: با دستان پر از خرید برمی گردید و وقتی به در رسیدید متوجه می شوید که کلیدهای خود را گم کرده اید.

سناریوی 2: شما با دست پر به خرید برمی گردید و کلیدهای خود را گم می کنید مگر اینکه کسی در خانه باشد.

تفاوت قاب با قفل هوشمند و بدون قفل هوشمند مانند تفاوت قاب اول و دوم در مثال بالا است. برای نشان دادن اینکه قفل هوشمند در واقع چیست، می‌توانیم آن را به صورت زیر توضیح دهیم:

قفل هوشمند وسیله ای مکانیکی است که چندین ویژگی الکترونیکی را به آن اضافه می کند تا امنیت و راحتی شما را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد. با اضافه شدن امکانات مختلف الکترونیکی به گوشی، تلفن همراه امروزی تکامل یافته و به ابزاری بسیار مهم در زندگی ما تبدیل شده است.

حتماً از خود می پرسید که این قفل هوشمند یا دسته دیجیتال چه ویژگی هایی دارد که می تواند آن را به وسیله ای ضروری برای زندگی راحت و ایمن تر تبدیل کند؟ در ادامه به این سوال پاسخ خواهیم داد.

ویژگی های مفید قفل هوشمند

قفل های هوشمند سطح جدیدی از امنیت و راحتی را به زندگی شما می آورند.

مزایای قفل هوشمند و قفل دیجیتال را می توان به 2 دسته تقسیم کرد:

افزایش امنیت

راحت تر

برای توضیح اینکه قفل هوشمند چیست، باید در مورد امنیت آن صحبت کنیم. در ادامه توضیح خواهیم داد که چگونه قفل هوشمند امنیت و راحتی شما را افزایش می دهد.

امنیت را با قفل هوشمند افزایش دهید

وقتی صحبت از امنیت قفل هوشمند می شود، بهتر است آن را با درب های قدیمی مقایسه کنید. درب های کلاسیک را می توان به دو دسته کلی تقسیم کرد:

درب ها عادی هستند

درب ضد سرقت

امنیت این نوع درب به 2 چیز بستگی دارد:

ساخت و ساز

در را ببند

درهای معمولی به دلیل طراحی زبانه در هنگام باز شدن به راحتی توسط دستگاهی مانند کارت نقدی باز می شوند. درب های ضد سرقت نیز همین عیب را دارند. اما این ایراد با طراحی خاص مکان در قفل های هوشمند آکولاک برطرف می شود.

علاوه بر این، قفل هوشمند آکولاک دارای قفل های فولادی است. این قفل ها قابلیت نصب روی درب های ضد سرقت را دارند و می توانند امنیت آن ها را تا حد زیادی افزایش دهند.

علاوه بر این، سیستم الکترونیکی موجود در این قفل‌های هوشمند، تلاش دزد را برای نفوذ با زنگ هشدار یا اطلاع دادن به مالک از طریق یک اپلیکیشن موبایل، بسیار دشوار می‌کند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.