جمعه ۲۷ مهر ۰۳

فواید آهک

بوم اينترنت

فواید آهک

۱۶ بازديد


آهک در صنایع مختلف استفاده می شود و مزایای زیادی دارد. از جمله این مزایا می توان به کاهش نفوذ رطوبت و سرعت خشک شدن مخلوط در اتاق های مرطوب، اصلاح خاک و تصفیه آب اشاره کرد. این ماده به دلیل ضدعفونی بالای آن در تصفیه خانه های فاضلاب استفاده می شود. به دلیل خاصیت ضد باکتریایی آن در پاک کننده های خانگی نیز استفاده می شود. با اهک سازان همراه باشید.

8 روش جالب برای استفاده از آهک (آهک چیست و چگونه استفاده می شود؟)

آهک چیست و چه کاربردهایی دارد؟ به طور خلاصه، آهک در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و استفاده از آهک را می توان به آهک خوراکی (که در صنایع غذایی به عنوان مثال برای تصفیه چغندرقند استفاده می شود)، آهک ساختمان (که برای تولید آهک استفاده می شود) تقسیم کرد. سیمان). خاصیت چسبندگی ملات را که به آن اضافه می کنند) از آهک برای تقویت خاک استفاده می شود.

گرما: هنگامی که آب به آهک اضافه می شود، انرژی گرمایی در طول فرآیند هیدراتاسیون آزاد می شود.

آهک: آهک تا 2400 درجه سانتیگراد گرم می شود که ظاهری براق به آن می بخشد. این نورپردازی به نور آهکی معروف است و قبل از معرفی برق مورد استفاده قرار می گرفت.

سیمان: اکسید منیزیم یکی از اجزای مهم در تولید سیمان است.
برای خرید آهک به کارخانه آهک تهران مراجعه نمایید.
بیودیزل: به عنوان ماده قلیایی در تولید بیودیزل استفاده می شود.

صنعت پتروشیمی: از مخلوط آهک و فنل فتالئین برای تعیین PH آب در سفره های ذخیره پتروشیمی استفاده می شود.

کاغذسازی: از اکسید کلسیم در صنعت کاغذسازی برای تبدیل هیدروکسید سدیم به کربنات سدیم استفاده می شود.

گچ: مردم ماقبل تاریخ از گچ آهک برای ساختن پناهگاه استفاده می کردند و برخی از سازه های آن زمان هنوز پس از قرن نوزدهم پابرجا هستند.

صنایع شیمیایی و انرژی: اکسید کلسیم برای حذف دی اکسید گوگرد از گاز در فرآیندی به نام گوگرد زدایی از گاز استفاده می شود.

لیمو در ایران باستان

شناخت و استفاده از آهک در ایران از 3000 سال پیش آغاز شد. گور غیرقانونی کشف شده در ولسوالی حسنلو سه متر عمق دارد و از سنگ آهک پر شده است. تاریخچه این تمدن به قرن هفتم و هشتم قبل از میلاد برمی گردد. کف کاخ تخت جمشید با ملات قرمز آهک پوشیده شده است.

سنگ آهک در کدام کوره کلسینه می شود؟

کوره تنوری: کوره تنوری اولین کوره آهک پزی در ایران است. در این کوره محل سنگ آهک و آتش ثابت است، درجه حرارت در همه جای کوره یکسان نیست و نوع آهک پخته شده در این کوره همگن نیست. بعداً وقتی آهک پخته شده خنک شد، حرارت آن از بین می رود. این کوره به ندرت برای کلسینه کردن استفاده می شود.

کوره حلقه ای : برای آهک سازی بسیار استفاده می شود و فرآیند کار آن مانند آجر سازی است. در این تنور قلوه سنگ یا قلوه سنگ آهکی را با 30 درصد فضای خالی می گذارند تا شعله از وسط سنگ ها بلند شود و تمام سنگ ها بسوزد، حرارت داده و بجوشد.

کوره دائمی: عمدتاً برای تهیه آهک برای کارخانه ها مانند کارخانه های قند استفاده می شود. این یک کوره استوانه ای عمودی است که از بالا بارگیری می شود و از پایین شلیک می شود. در این کوره تراشه های سنگ آهک ریخته می شود که با سر خوردن به ته کوره می پزند و از کف کوره می افتند. ظرفیت کوره تا 150 تن در روز می باشد. در این کوره زغال سنگ، کک، سوخت مایع و گاز سوزانده می شود که در صورت نیاز به آهک زیاد آن را در کوره حلقه ای یا کوره دوار سیاه می پزند.

کوره گلوگاهی : کوره سیمان کار می کند اما حرارت زیاد نیست، کلوخه های سنگ آهک داخل کوره می ریزند و کلوخه های سنگ آهک از کوره خارج می شوند. یا پودر آهک را در یک گودال دوار می ریزند و آهک از کوره می افتد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.