دوشنبه ۲۶ شهریور ۰۳

آزمون GRE و GMAT

بوم اينترنت

آزمون GRE و GMAT

۱۱ بازديد


مهم ترین و شناخته شده ترین آزمون های علمی استاندارد شده در دنیا، GRE و GMAT هستند. بسیاری از دانشگاه های خوب در سراسر جهان به خصوص در ایالات متحده و کانادا برای مقاطع تحصیلات تکمیلی و دکترا به این دو مدرک نیاز دارند. هدف از آزمون GRE و GMAT سنجش توانایی علمی متقاضیان تحصیلات تکمیلی می باشد. با توجه به اهمیت دانستن آزمون های ورودی استاندارد، در این قسمت توضیح مختصری در مورد هر یک از آزمون های GRE و GMAT ارائه شده است.

بخش 1: آزمون فارغ التحصیلی GRE

آزمون GRE دو نوع عمومی و اختصاصی دارد.

ساختار آزمون عمومی GRE

آزمون GRE شامل دو نوع آزمون کامپیوتری و کاغذی است. در حال حاضر، اکثر مراکز تست، آزمون GRE مبتنی بر کامپیوتر را انجام می دهند. هر دو امتحان دارای شش بخش هستند. بخش های مختلف آزمون کامپیوتر GRE به شرح زیر است:

بخش اول: تحلیل نویسی

این بخش به مهارت های نوشتاری انگلیسی، تجزیه و تحلیل و تجزیه و تحلیل موضوع می پردازد. در این بخش از داوطلب خواسته می شود در دو موضوع مختلف در آزمون کتبی شرکت کند. امتیاز این بخش از صفر تا شش است.

بخش دوم و سوم: استدلال کلامی

دو قسمت دیگر آزمون شامل تست توانایی خواندن متون علمی و درک صحیح از متن مقاله می باشد. هر قسمت از این بخش دارای 20 سوال در 30 دقیقه است. نمره خام این بخش بین 130 تا 170 است، اما در پاسخ آزمون در مقیاس 200 تا 800 گنجانده شده است. به عنوان مثال، نمره 150 در این بخش برابر با 450 در کارنامه است.
برای شرکت در آزمون تافل هوم ادیشن کلیک کنید.

قسمت های چهارم و پنجم: مقاطع عددی.

این دو بخش مربوط به تست و استدلال ریاضی است. هر قسمت از آزمون ریاضی 20 سوال برای پاسخگویی در 35 دقیقه دارد. سوالات ریاضی این قسمت بیشتر ریاضی پایه است. نمره سبز در این قسمت بین 130 تا 170 است اما در پاسخ آزمون در مقیاس 200 تا 800 گنجانده شده است. مثلاً نمره 150 در این قسمت برابر با 630 در کارنامه است.

قسمت ششم: تست

قسمت ششم آزمون GRE قسمت تحقیقاتی یا تجربی است. این بخش می تواند به صورت تست متنی ریاضی، نوشتاری یا خواندنی باشد. نمره این بخش در میانگین نمره داوطلب لحاظ نمی شود و آزمون این بخش می تواند به عنوان بخشی از سایر بخش های آزمون شرکت شود.

زمان و هزینه آزمون GRE

مدت زمان آزمون GRE معمولی سه ساعت و چهل و پنج دقیقه است. هزینه آزمون بسته به کشور محل برگزاری آزمون متفاوت است. و به طور کلی بین 130 تا 220 دلار برای هر امتحان.

آزمون موضوعی GRE

علاوه بر آزمون عمومی GRE که در بالا ذکر شد. آزمون GRE به عنوان یک موضوع در 8 حوزه دانشگاهی برگزار می شود. 170 دقیقه است. این فیلدها به شرح زیر است:

بیوشیمی، زیست شناسی سلولی و مولکولی

زیست شناسی

ما داریم

انفورماتیک

ادبیات به زبان انگلیسی

ریاضیات

فیزیک

روانشناسی

تاثیر آزمون GRE بر پذیرش کالج

از آنجایی که دانشجویان بین المللی دارای مدارک تحصیلی از کشورهای مختلف و سیستم های آموزشی مختلف هستند، ارزیابی میانگین و مهارت های تحصیلی متقاضی بر اساس گواهینامه ها و دانشگاه ها برای کمیته های علمی دانشگاه بسیار دشوار خواهد بود. دانشگاه ها به طور کلی GRE را به عنوان یک نمره علمی استاندارد برای متقاضیان در نظر می گیرند.

اگرچه ممکن است GRE برای برخی از دانشگاه های ایالات متحده و کانادا اجباری نباشد، این مدرک دانشگاهی برای متقاضیان زیر توصیه می شود:

متقاضیانی که معدل علمی کمتر از 16 دارند

متقاضیان فارغ التحصیل از دانشگاه های غیردولتی و انتفاعی

متقاضیان بورسیه تایید شده از دانشگاه ها

چه نمرات GRE توسط دانشگاه های کانادا و آمریکا پذیرفته می شود؟

نمرات GRE قابل قبول برای دانشگاه های برتر بالاتر است. اما به طور کلی، نمره GRE که نزدیک به میانگین باشد، نمره خوبی برای تحصیلات تکمیلی خواهد بود.

نوشتن: 3.8

کفش: 520

شماره: 720

سایت آزمون GRE

آزمون GRE در حال حاضر به صورت کاغذی در دانشگاه اصفهان برگزار می شود. همچنین متقاضیان می توانند برای شرکت در آزمون کامپیوتر Bsaed به یکی از کشورهای امارات، ترکیه یا ارمنستان مراجعه کنند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.