جمعه ۲۷ مهر ۰۳

شرایط، مزایا و معایب تحصیل پزشکی در قبرس شمالی

۵۲ بازديد


تحصیل پزشکی در قبرس شمالی تقریباً 6 سال طول می کشد و می توانید مدرک بین المللی پزشکی عمومی خود را دریافت کرده و به کشور مورد نظر خود مهاجرت کنید. از آنجایی که دانشجویان همه کشورها از تحصیل خود در قبرس شمالی استقبال می کنند، تحصیل در رشته های کاربردی تر می تواند در آینده تضمین بیشتری برای شما داشته باشد. از آنجایی که تحصیل در این کشور نیازی به ویزا ندارد و دانشجویان ایرانی از بیشترین تعداد بورسیه تحصیلی در قبرس شمالی برخوردار هستند، تقاضا برای تحصیل در قبرس شمالی هر روز در حال افزایش است. هلدینگ داریو با توجه به اهمیت رشته پزشکی، اطلاعات جامعی را در مورد شرایط عمومی آموزش پزشکی در قبرس شمالی جمع آوری کرده است که ممکن است برای آموزش های آینده شما مفید باشد.

بهترین دانشکده های پزشکی در قبرس شمالی

اگرچه بسیاری از دانشگاه‌های قبرس شمالی به آموزش پزشکی می‌پردازند، اما سه دانشگاه برتر این کشور از نظر جذب دانشجویان پزشکی بالاترین رتبه را دارند. اگرچه بورسیه های خوبی برای تحصیل پزشکی در قبرس شمالی وجود دارد، اما هزینه تحصیل و یک سال زندگی شما می تواند تا 15000 یورو باشد. در زیر به شرایط تحصیل پزشکی در سه دانشگاه برتر قبرس شمالی می پردازیم که در رتبه بندی جهانی جایگاه های بهتری دارند.

شرایط آموزش پزشکی در قبرس شمالی

به طور کلی دانشگاه های قبرس شمالی نباید از دانشجویان آزمون ورودی بگیرند اما برای ورود به این رشته پرطرفدار قوانین و شرایطی وجود دارد. به عنوان مثال برای تعیین سطح زبان دانشگاه و توانایی علمی شما در درس زیست شناسی باید حداقل 75 از 100 در کنکور را کسب کنید و یکی از سه درس فیزیک، ریاضی یا شیمی باید A-level یا نمره ای باشد. 16 تا 20. اگر در قبرس شمالی در رشته پزشکی تحصیل می کنید، مدرک شما توسط وزارت بهداشت ایران به رسمیت شناخته نمی شود، اما توسط تمام کشورهای اتحادیه اروپا، آمریکا و کانادا به رسمیت شناخته می شود.

اما اگر می خواهید پس از تحصیل در رشته پزشکی به ایران بازگردید، باید مدرک تحصیلی بالاتر از پزشکی عمومی، یعنی از دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت ایران دریافت کنید. همچنین باید بدانید که خود قبرس شمالی می تواند به عنوان محل کسب و کار شما در نظر گرفته شود حداقل درآمد یک پزشک عمومی در این کشور حدود 15000 لیر است که درآمد معقول و مناسبی است. پس از حدود 5 سال کار، می توانید اجازه اقامت دائم در قبرس شمالی را نیز دریافت کنید

مزایای تحصیل پزشکی در قبرس شمالی

یکی از مزیت های تحصیل پزشکی در قبرس شمالی سرعت در فرآیند پذیرش می باشد. برای ورود به رشته مورد نظر تنها به ترجمه ریز نمرات و سوابق تحصیلی، عکس، پاسپورت یا شناسنامه و در صورت وجود مدرک زبان آیلتس یا تافل نیاز دارید. پس از ارسال مدرک خود برای کارشناسان هلدینگ داریو کافیست ضمن دریافت برترین بورسیه های دانشگاهی منتظر بمانید تا مراحل پذیرش شما در کمترین زمان ممکن به پایان برسد. در عین حال، مزایای کلی آموزش در قبرس شمالی را نباید نادیده گرفت، از جمله:

هزینه پایین زندگی در قبرس شمالی نسبت به سایر کشورهای مشابه از نظر اعتبار مدرک دانشگاهی

امنیت بالا و جرم و جنایت پایین در این کشور

ویزای همراه (همسر، فرزند) در دسترس است

نیازی به شرکت در کنکور یا قبولی در مدرک زبان نیست

زبان انگلیسی را بیاموزید و با سایر دانش آموزان ارتباط بین المللی برقرار کنید

امکان اخذ مجوز کار یا اقامت دائم پس از فارغ التحصیلی

مدارک دانشگاهی دارای اعتبار بین المللی هستند

تحصیل در دانشگاه های استاندارد با سیستم آموزشی مورد تایید آمریکا و انگلستان

سطح رفاه و امکانات رفاهی بالا در دانشگاه ها و خوابگاه های دانشجویی

توانایی کار در حین مطالعه تا 20 ساعت در هفته

معایب تحصیل پزشکی در قبرس شمالی

هر کشور و دانشگاهی دارای معایبی است که نمی توان آنها را از تحصیل پزشکی در قبرس شمالی پنهان کرد. به عنوان مثال محدودیت سنی برای تحصیل در رشته پزشکی زیر 30 سال است و مدارک تحصیلی باید در سطح A و تایید شده باشد. با این حال، برخی از دانشگاه ها برای دوره های پزشکی بورس تحصیلی در نظر نگرفتند و در نتیجه شهریه های بیشتری دریافت کردند. نقص دیگری که باید به آن اشاره کرد عدم تایید مدارک پزشکی در دانشگاه های قبرس شمالی ایران است. اما در مورد مشکلات آموزشی در قبرس شمالی باید به نکات زیر توجه کرد: euromy

مردمی که در این کشور زندگی می کنند زبان انگلیسی را نمی دانند

وسعت کوچک قبرس شمالی می تواند برای برخی افراد دشوار باشد

قبرس شمالی عضو اتحادیه اروپا نیست، بنابراین سفر به سایر کشورهای اروپایی به خصوص زمانی که دانشجو هستید دشوار است

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.