یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۰۳

عملکردهای کلیدی چاپگر

۳,۳۶۷ بازديد


از مهم ترین عوامل مؤثر برخرید چاپگر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

سرعت: افزایش سرعت چاپگر یکی از مهم ترین عوامل برنده شدن در رقابت تجاری بین تولیدکنندگان است. تعداد صفحاتی که یک چاپگر می تواند در هر زمان (دقیقه) چاپ کند، همیشه مورد نیاز تولیدکنندگان برای افزایش رقابت پذیری محصولات خود و پاسخگویی به نیازهای متقاضیان است. سرعتی که سازندگان به عنوان یکی از شاخص های چاپگرهای خود می بینند و ذکر می کنند، فقط در مورد سرعت چاپ اسناد ساده یا حالت تولید (مدت زمانی که طول می کشد تا یک پیام از رایانه به چاپگر ارسال شود. این مورد در اعلام شده لحاظ نمی شود) اعمال می شود. محاسبات).بیشتر) بیشتر است. به عنوان مثال، در یک نظرسنجی که بر روی چندین چاپگر جوهرافشان انجام شد، تولیدکنندگان سرعت آنها را هنگام چاپ متن از 5.2 تا 21 صفحه در دقیقه ارزیابی کردند. با توجه به آزمایشات انجام شده، مقادیر فوق از 0.5 به 1.5 کاهش یافت. موارد فوق در مورد چاپگرهای جوهر افشان صدق نمی کند و برای چاپگرهای تک رنگ و لیزری نیز صدق می کند. چاپگرهای لیزری برای چاپ متن با سرعت بین 10 تا 18 صفحه در دقیقه تایید شده اند. سرعت فوق سه برابر کمتر از صفحات تبلیغ شده توسط سازنده است. به عنوان مثال در یک پرینتر لیزری رنگی سرعت چاپ تصاویر بین 1 تا 3 صفحه در دقیقه است و این میزان 8 برابر کمتر از آن چیزی است که سازندگان در تبلیغات خود اعلام می کنند.

کیفیت چاپ: تقریباً تمامی پرینترهای لیزری رنگی و تک رنگ متن را با بالاترین کیفیت و سرعت چاپ می کنند. پرینترهای لیزری رنگی تصاویر گرافیکی رنگی و گرافیکی دو بعدی را نیز چاپ می کنند، اما کیفیت عکس هایی که چاپ می کنند با چاپگرهای جوهرافشان قابل مقایسه نیست. (در صورت استفاده از کاغذ گلاسه مخصوص و چاپگر جوهرافشان، کیفیت چاپ تصویر مطلوبتر خواهد بود). متن با جزئیات واضح در تصویر.

دقت چاپ: پرینترهای جوهر افشان معمولا حداکثر وضوح 2400 در 1200 نقطه در اینچ دارند. اینچ (dpi). دقت چاپ پرینترهای جوهرافشان جدید به مرز 4800 در 1200 نقطه در اینچ رسیده است. خالی بهترین راه برای بررسی کیفیت چاپ e چاپگر باید تصویر تولید شده توسط پرینترهای لیزری تک رنگ را ببیند که معمولاً دارای وضوح بین 600 × 600 یا 1200 × 1200 نقطه در سطح بالا چاپگرهای لیزری رنگی تا 1200 × 1200 یا 2400 × 2400 نقطه در خلاء هستند. دقت فوق برای چاپ متن و تصاویر ساده مناسب است.

هزینه هر صفحه: پرینترهای جوهرافشان قیمت بیشتری نسبت به کارتریج دارند قیمت های سازنده بین 21 تا 38 دلار برای کارتریج های سه رنگ و 12 تا 34 دلار برای جوهر سیاه تک رنگ متغیر است. به طور کلی کارتریج های با قیمت بهتر از جوهر کمتری استفاده می کنند هر کارتریج می تواند بین 300 تا 800 صفحه چاپ کند هنگام انتخاب یک چاپگر جوهرافشان باید هزینه هر صفحه تک رنگ و رنگی را محاسبه کرد و از آن به عنوان پارامتر استفاده کرد. بسیاری از سازندگان استفاده از کارتریج های باکیفیت را توصیه می کنند، قیمت این کارتریج ها کمی گران تر از کارتریج های معمولی است، اما میزان جوهر استفاده شده در آنها مشخصا دو برابر بیشتر است. در چنین مواقعی هزینه چاپ یک صفحه کاهش می یابد. سازندگانی مانند Canon، Epson و HP کارتریج هایی را معرفی کرده اند که برای هر رنگ کارتریج های مخصوص به خود را دارند (بر خلاف استفاده از یک کارتریج برای همه رنگ ها). قیمت کارتریج های فوق کمی بیشتر از کارتریج های معمولی است. پرینترهای لیزری رنگی برای هر رنگ از یک کارتریج تونر مجزا استفاده می کنند. در مطالعات اولیه، هزینه کارتریج برای این نوع چاپگر بر اساس هزینه بالای کارتریج ها بود. هر صفحه را می توان بیش از چاپگرهای جوهرافشان چاپ کرد، اما هر کارتریج این نوع چاپگر می تواند بین 6000 تا 12000 صفحه چاپ کند، بنابراین هزینه چاپ یک صفحه کمتر از چاپگرهای جوهرافشان خواهد بود.

ویژگی ها: تقریباً همه چاپگرهای جوهرافشان ویژگی های یکسانی را ارائه می دهند و دارای حداقل حافظه (بافر) هستند. پرینترهای فوق امکانات لازم برای اتصال به شبکه را ندارند. تعداد کمی از تولیدکنندگان سعی کرده‌اند چاپگرهای جوهرافشان را برای استفاده تجاری تهیه کنند که دارای ویژگی‌های بیشتری مانند حافظه بیشتر، اتصال به شبکه و سینی کاغذ اضافی باشد. پرینترهای لیزری معمولاً دارای امکانات بیشتری نسبت به پرینترهای جوهرافشان هستند. پرینترهای لیزری تک رنگ می توانند از 150 تا 700 برگ را در خود جای دهند (حد بالایی برای چاپگرهای لیزری تک رنگ حرفه ای 600 برگ است). پرینترهای لیزری رنگی می توانند از 200 تا 1200 برگ را در خود جای دهند. امکان نصب سینی کاغذ روی این چاپگرها وجود دارد تا تعداد کاغذ به 5000 برگ افزایش یابد. اکثر پرینترهای لیزری حداقل 8 مگابایت حافظه دارند (بافر) با افزایش حجم حافظه چاپگر، امکان چاپ همزمان صفحات بیشتر به کاربران با 32 مگابایت حافظه چاپگر برای کاربرانی که حجم زیادی از عملیات چاپ دارند، زمان می دهد.

چاپ عکس: برخی از چاپگرهای جوهر افشان آوافرهنگ که قادر به چاپ عکس هستند از یک پورت USB مخصوص برای اتصال مستقیم چاپگر به دوربین دیجیتال استفاده می کنند. با استفاده از پورت بالا، دوربین دیجیتال به چاپگر متصل شده و امکان ارسال تصاویر انتخابی به چاپگر وجود دارد (بدون نیاز به استفاده از کامپیوتر). با استفاده از پرینترهای جوهرافشان و استفاده صحیح از جوهرهای چاپ عکس می توان کیفیت چاپ تصاویر را تا حد بالایی افزایش داد.

اصول چاپگرهای لیزری

استفاده از الکتریسیته ساکن در فناوری پرینترهای لیزری یکی از مهمترین و اساسی ترین اصول است. الکتریسیته ساکن یک بار الکتریکی است که توسط یک ماده عایق تولید می شود. بدن انسان نمونه ای در این زمینه است که می تواند الکتریسیته ساکن ایجاد کند. انرژی حاصل از الکتریسیته ساکن بین اجسام پیوند ایجاد می کند. (مثل لباس داخل خشک کن). رعد و برق از ابر رعد و برق نیز حامل الکتریسیته ساکن است که از ابر به زمین می رود. تصویر زیر ویژگی های اصلی پرینتر لیزری را نشان می دهد

چاپگر لیزری از پدیده فوق به عنوان نوعی «چسب موقت» استفاده می کند. هسته اصلی سیستم فوق دستگاهی به نام "Photoreceptor" است. ماهیت فیزیکی دستگاه فوق سیلندر یا استوانه می باشد. دستگاه فوق از مواد رسانای نور تشکیل شده است که توسط نیروی کوانتومی نور ساطع می شوند. در ابتدا، سیلندر از طریق سیم (Corona Wire) که جریان الکتریکی را حمل می کند، بار مثبت پیدا می کند. همزمان با چرخش سیلندر، چاپگر پرتو نازکی از نور لیزر را بر روی سطح سیلندر می تاباند تا قسمت مربوطه را جدا کند. سپس لیزر حروف و تصاویر را روی سطح سیلندر می نویسد (الگوی شارژ الکتریکی). سیستم فوق می تواند با بار معکوس نیز کار کند، در این حالت بار الکتریکی مثبت بار منفی به عنوان پس زمینه در نظر گرفته می شود. تصویر زیر یک سیلندر برای چاپگر لیزری را نشان می دهد.

چاپگر پس از الگوی مورد نظر، سطح سیلندر را با جوهر مرغوب (پودر سیاه با کیفیت بالا) می پوشاند. با توجه به اینکه پودر فوق دارای بار مثبت است، تونر به ناحیه آزاد شده سیلندر (بار منفی) متصل می شود (در این حالت شارژ برگشتی مثبت نیست). اعمال فوق شبیه نوشتن روی نوشابه و چسبیدن به سطح مورد نظر است.

پس از چسباندن پودر مورد نظر، سیلندر به دور کاغذ می چرخد. قبل از اینکه کاغذ زیر سیلندر قرار گیرد، از طریق سیم انتقال کرونا به آن بار منفی داده می شود. بار فوق قوی تر از بار منفی الکترواستاتیک مرتبط با تصویر است و کاغذ می تواند پودر مربوطه را آزاد کند. همزمان با چرخش کاغذ (با سرعت معادل سیلندر) تصویر مربوطه روی کاغذ درج می شود. برای جلوگیری از چسبیدن کاغذ به سیلندر، بلافاصله پس از قرار دادن تصویر، شارژ از طریق سیم تشخیص کرونا تخلیه می شود.

در نهایت، چاپگر کاغذ را از طریق یک دستگاه فیوزینگ (یک جفت غلتک داغ) عبور می دهد. در طی فرآیند فوق، گرده های پراکنده در کاغذ بافته می شود. غلطک ها کاغذ را به سمت سینی خروجی حرکت می دهند. فیوزر همچنین کاغذ را گرم می کند، بنابراین وقتی کاغذ از چاپگر خارج می شود، داغ است.

چه چیزی باعث سوختن کاغذ می شود؟ مهمترین چیز سرعت است. سرعت حرکت کاغذ با غلطک ها به حدی خواهد بود که کاغذ را نمی سوزاند.

پس از ریختن پودر روی کاغذ، سطح غلتک توسط لامپ تخلیه لمس می شود. این نور قوی تمام سطح سیلندر را تحت تاثیر قرار می دهد و تصویر الکتریکی را پاک می کند. سپس سطح با بار مثبت سیلندر توسط کابل شارژ کورنا لمس می شود. این نکات می تواند به شما کمک کند تا یاد بگیرید چگونه چاپگر خود را تعمیر کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.