شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

آیا روش خوبی برای طراحی یک وب سایت با یک قالب از پیش ساخته شده است؟

۱,۷۵۰ بازديد


در این مقاله به یکی از سوالاتی که ممکن است بسیاری از دوستانی که قصد طراحی سایت دارند بپرسند پاسخ خواهم داد. امروزه روش های مختلفی برای طراحی وب سایت وجود دارد و مقاله نحوه طراحی وب سایت ما شما را با تمام راه های ممکن برای داشتن یک وب سایت آشنا کرده است. یکی از راه های طراحی سایت، طراحی آن با استفاده از یک قالب از پیش ساخته شده است.

قالب های آماده را می توان در یک سیستم مدیریت محتوا مانند وردپرس اجرا کرد که بسیار رایج است. در سیستم هایی مانند مجنتو برای فروشگاه ها، معمولاً قالب ها و تم های از پیش طراحی شده بسیار کمی وجود دارد، زیرا تعداد برنامه نویسانی که در این زمینه کار می کنند محدود است و اگر از سیستم هایی مانند Store Maker، Magento، PrestaShop یا Open Card استفاده می کنید، باید برای استفاده از قالب های آماده

با توجه به تعداد کم برنامه نویسان در این زمینه ها، اگر قصد ایجاد قالب خاصی را داشته باشید، هزینه شما بالا خواهد بود. به همین دلیل است که امروزه اکثر وب سایت ها با وردپرس ساخته می شوند زیرا وردپرس دارای ویژگی های خاصی است که آن را بسیار محبوب کرده است.

وردپرس با هر سیستم دیگری متفاوت است و خوشبختانه تعداد طراحان و برنامه نویسان در این زمینه بسیار زیاد است که در داخل و خارج از کشور بسیار محبوب است. در حال حاضر هزاران قالب و افزونه در بازار وجود دارد که قالب ها و افزونه ها را در کشور به فروش می رساند که البته نمی توان گفت که این قالب ها یا افزونه ها رایج هستند اما اکثر آنها توسط یک برنامه نویس ماهر و معمولی ساخته شده اند.

یکی از رایج ترین روش های استفاده از وردپرس به عنوان یک سیستم مدیریت محتوا، نصب قالب های آماده است. اما در ادامه به دو قسمت مهم می پردازیم که قسمت اول مزیت های قالب آماده و قسمت دوم معایب آن است سعی می کنیم هر آنچه را که باید بدانید در اختیار شما قرار دهیم.

مهمترین مزایای استفاده از قالب های آماده

استفاده از قالب های آماده ژاکت قطعا مزایای خود را دارد. در اینجا برخی از مهم ترین عواملی که هنگام استفاده از یک قالب آماده برای شما مفید است آورده شده است:

خرید قالب ارزان

سرعت بالا در بارگذاری وب سایت

اجرای آسان پروژه نهایی و مدیریت آن

قیمت پایین برای خرید قالب

اولین مزیت استفاده از قالب های آماده این است که هزینه های کمتری را متحمل خواهید شد. اگر قصد طراحی وب سایت با قالب اختصاصی را دارید، حتی اگر سیستم مدیریت محتوای آن وردپرس باشد، هزینه های طراحی وب سایت شما چندین برابر یک قالب آماده خواهد بود. در حال حاضر قالب های آماده بسته به نوع امکانات و طرح هایی که دارند از 50 تا 500 هزار تومان متغیر است و هر گروه بسته به نیاز خود می تواند قالب مورد نظر را خریداری کند. می توان گفت هزینه مهم ترین دلیل استفاده از تم های آماده است.

سرعت بالای ساخت سایت

اگر قصد دارید یک وب سایت سفارشی ایجاد کنید، مدیر پروژه حداقل 3-4 هفته زمان نیاز دارد تا طرح نهایی را به شما تحویل دهد. اما با استفاده از یک قالب آماده، حتی اگر پیکربندی پیچیده باشد، 3-4 روز طول می کشد تا وب سایت شما در اینترنت شروع به کار کند و محتوای وب سایت را وارد کند. معمولا شرکت هایی که قصد راه اندازی نسخه اولیه وب سایت خود را دارند از این روش استفاده می کنند.

سهولت اجرای کار نهایی

استفاده از قالب های آماده بسیار آسان است. اگر اطلاعاتی در مورد سیستم های مدیریت محتوا دارید، می توانید به راحتی یک قالب را خریداری کنید، آن را نصب و بر روی سیستم خود نصب کنید. بسیاری از افراد از این روش برای راه اندازی وب سایت خود استفاده می کنند. و آن را انجام می دهند. اما درست مانند برنامه نویسی، برای ادغام مدها با سیستم های مدیریت محتوا، باید مهارت های برنامه نویسی داشته باشید.

معایب استفاده از مدل های آماده

در قسمت بالا به بررسی چند ویژگی مهم در مورد مزیت های مدل آماده پرداختیم اما در ادامه به معایب این طرح نیز می پردازیم که چگونه می توانید با استفاده از مدل آماده با مشکلات مختلف مقابله کنید! مهمترین معایب استفاده از تم های آماده عبارتند از:

هماهنگی و طراحی پیچیده برای رفع نیازهای مشترک

نداشتن امکانات طراحی سایت و امکانات مجموعه

سئو بسیار ضعیف تر است

هزینه بالا برای ایجاد تغییرات

وزن قالب های تمام شده

یکی از مشکلات اصلی مدل های آماده این است که با مشاهده ایجاد می شوند زیرا مخاطبان هدف خود را نمی شناسند و ویژگی های آنها برای اکثر افراد قابل استفاده است. از این رو، این مدل کدهای زیادی دارد و ورودی های زیادی دارد. برخی از این ویژگی‌ها در یک مدل موجود نیستند، بنابراین برای فعال کردن آن‌ها به کمک افزونه‌ها نیاز دارید. مثلا، اگر یک قالب شرکتی با محل فروشگاه خریداری کرده اید، اما فروشگاهی ندارد. برای راه اندازی خدمات فروش آنلاین می توانید از فروشگاه ساز استفاده کنید.

عدم وجود مشخصات طرح نمونه برای مجموعه شما

از آنجایی که محصولات آماده برای خرید در دسترس عموم هستند، صدها نفر قبل از شما این محصول را خریداری می کنند، بنابراین ممکن است وب سایت های مرتبط با کسب و کار خود را ببینید یا نه، وب سایت های مناسب را بررسی کنید. مثل شما برای وب سایت هایی که به فکر سرمایه گذاری و برند شدن هستند صدق نمی کند و این مجموعه ها از مدل خاصی برای کسب و کار خود استفاده می کنند.

سئو به طور کلی ضعیف تر است

همانطور که در بالا ذکر شد، قالب های ایجاد شده برای نیازهای عمومی طراحی و برنامه ریزی شده اند، بنابراین می توان از این قالب ها برای اهداف مختلف استفاده کرد. اگر می خواهید وب سایت خود را بر روی این قالب بسازید و رتبه خوبی در موتورهای جستجو کسب کنید، لازم است این قالب را از حوزه های سرعت، فناوری و غیره بهینه کنید، بنابراین این کار معمولا در قالب های آماده انجام می شود. بهینه سازی سرعت قالب و موضوعات توسعه فنی دشوار و دشوار در قالب های اختصاصی بسیار آسان است.

هزینه سوئیچینگ بالا

به بحث ویژگی های کلی قالب برمی گردیم. قالب آماده وردپرس با کدهای زیاد اغلب توسط برنامه نویسان مختلف ایجاد می شوند. بنابراین، هر قالب حاوی چندین فایل و کد است. اگر از یک قالب آماده استفاده می کنید و قصد دارید تغییراتی در آن ایجاد کنید. اول از همه باید بدانید که فقط برخی افراد و گروه ها تغییر را می پذیرند. و این تغییرات اغلب بسیار گران هستند. این به دلیل بررسی قالب و کدنویسی در این بخش است. شما فکر می کنید که مجموعه اجرایی زمان زیادی می برد.

کدام مجموعه ها می توانند از قالب های آماده استفاده کنند؟

مجموعه ها و شرکت هایی که قصد دارند فقط وب سایت داشته باشند و علاقه ای به تبدیل شدن به یک برند خاص ندارند. یا حداقل در حال حاضر چنین برنامه ای ندارند و توسعه کسب و کار را به سال های آینده موکول کرده اند. قیمت های پایین تر

آن دسته از دوستانی که علاقه مند به تمرین و تکرار پروژه هستند و در نهایت یک وب سایت با قالب آماده برای خود دارند.

حقیقت دوستان این است که قالب های آماده از همان ابتدا می توانند بسیاری از نیازهای مجموعه شما را برآورده کنند، اما با توسعه مجموعه و پیشرفت مجموعه خود، یا باید هزینه های اضافی زیادی بپردازید. می توانید قالب را به طرح مورد نظر خود تغییر دهید و یا در نهایت قالب آماده را رها کنید و از طرح و برندی منحصر به فرد برای مجموعه خود استفاده کنید.

اما مجموعه هایی هستند که سال هاست با خرید یک قالب بسیار کاربردی که گزینه های سفارشی سازی بسیار بالایی دارد از آن استفاده می کنند. بنابراین در اینجا با دو موضوع انتخاب فرمت مناسب و میزان و محل اکشن مواجه هستیم. در نهایت می توان گفت که قالب های از پیش بسته بندی شده برای مجموعه های کوچک تا متوسط ​​مناسب هستند که شامل امکانات کافی و گزینه های سفارشی سازی می شود، اما برای مجموعه های بزرگ، تم های از پیش بسته بندی شده به هیچ وجه توصیه نمی شود. امیدواریم اطلاعات این بخش برای شما مفید بوده باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.