پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۰۳

ویژگی ها و قابلیت های Quick GX چیست؟

۸۳۸ بازديد


شرکت سایپا خودروی جدیدی به نام کوییک جی ایکس با طراحی بسیار زیبا و منحصربفرد روانه بازار کرده است. این خودرو تفاوت چندانی با خودروهای قبلی سایپا ندارد، اما باز هم باید قبل از خرید ویژگی های آن را به طور کامل بررسی کنید تا ببینید آیا این خودرو به درد شما می خورد یا خیر؟ کوییک در مدل های مختلف تولید می شود. در این مقاله قصد داریم به ویژگی های خودرو کوییک جی ایکس بپردازیم. اگر شما هم می خواهید این را بدانید، تا پایان کارمادیو بمانید.

بررسی سریع خودرو GX

در ابتدا باید بگوییم که سایپا کوییک نسخه فیس لیفت شده هاچ بک ساینا و خود ساینا نیز نسخه فیس لیفت شده تیبا است. با توجه به این اوصاف می توان گفت خودروی کوئیک یکی از خودروهایی است که تا به امروز با تغییرات بسیار اندک نام های زیادی به خود گرفته است.

این خودرو اولین بار در سال 1396 روانه بازار شد و در سال 1396 با مشخصات فنی سایپا و تیبا و موتور M15 تحویل مشتریان شد. تا به امروز مدل‌ها و انواع خودروهای مختلفی در بازار ظاهر شده‌اند، از جمله مدل‌های استاندارد Quick، Quick S، Quick S Plus، Quick Full Auto، Quick Automatic، Quick Gear R، Quick R و Quick GX.

Kwik GX خودروی جدید سایپا با امکانات بیشتر نسبت به Kwik S است که این تغییرات به ظاهر و قسمت فنی آن مربوط می شود که البته تغییرات در حوزه فنی آن بسیار جزئی است. انواع مختلف کوییک کار با تغییراتی در بازار عرضه شده است که اگر قصد خرید یکی از این انواع را دارید باید با ویژگی های هر یک از آنها آشنا شوید.

بررسی تخصصی سریع GX

خودروهای Quick GX و Quick S شبیه به هم هستند و تفاوت چندانی را متوجه نخواهید شد. تغییرات نسبتاً جزئی در جلو پنجره و سپر جلوی خودرو وجود دارد و نوآوری کمی در مقایسه با سایر کوییک هایی که دیده ایم وجود دارد. اما وقتی وارد کابین خودروی کوییک جی ایکس می شویم، 3 تفاوت اصلی را نسبت به کوییک معمولی مشاهده می کنیم که عبارتند از:

تغییراتی در طراحی دکمه های سمت چپ فرمان اعمال شده است

داشبورد را با طراحی جدید ترکیب کنید

فرمان D-cut

مهم ترین تغییرات فنی و آپشن های کوییک جی ایکس نسبت به مدل های قبلی این خودرو به شرح زیر است:

Quick GX از موتور GSI MI5 استفاده می کند که دارای فناوری زمان بندی متغیر سوپاپ و منیفولد (WTi) است.

قدرت و قدرت موتور حدود 5 درصد افزایش یافته است

از رینگ های آلومینیومی 14 اینچی به جای استیل استفاده می کند

دکمه های کنترل روی فرمان چیده شده اند.

استفاده از صندلی های چرمی

نصب سیستم چند رسانه ای با صفحه نمایش 7 اینچی

یک دوربین دید عقب وجود دارد

جهت یابی

Autolite

یک سیستم کنترل باد لاستیک به نام TPMS وجود دارد

دارای چراغ های جلو اتوماتیک یا Light Auto است.

سیستم GPS

متاسفانه هنوز خبری از شروع Kills در تمامی مودهای این خودرو نیست. در حالی که این آپشن در سال 2017 روی خودروهای گیربکس اتوماتیک فول پلاس نصب شد. ویژگی فناوری WTi یا کنترل هوشمند سوپاپ متغیر این است که هنگام روشن شدن موتور، دریچه هوا کمی دیرتر باز می شود و کمی دیر بسته می شود. در نتیجه عملکرد موتور Quick GX افزایش می یابد.

تغییرات زیادی در مورد این خودرو دیده‌ایم، اما این تغییرات عمدتاً در پیستون‌ها، منیفولد اگزوز، شکل محفظه احتراق، WT و سایز بلبرینگ است. این تغییرات باعث بهبود عملکرد فنی خودرو از جمله کاهش مصرف سوخت، توسعه حداکثر گشتاور در دورهای پایین موتور و کاهش فشار روی پدال گاز شده است.

همه این ویژگی های جدید قدرت موتور Quik را از 87 اسب بخار به 90 تا 92 اسب بخار بهبود بخشید. گشتاور نیز از 128 به 132 نیوتن متر افزایش یافت. اگرچه تغییرات ایجاد شده نسبتا جزئی هستند، اما ما را به دیدن تغییرات بزرگ در موتور سوق می دهند.

تجهیزات سریع کوییک gx

معمولاً وقتی مردم ماشین می خرند، می خواهند بدانند ماشین چه راحتی دارد; زیرا استفاده از امکانات جدید باعث می شود آسایش بیشتری را تجربه کنید.

حسگر روشنایی

نور روز

بلوتوث

صفحه نمایش لمسی 7 اینچی با قابلیت نمایش گوشی های موبایل

تهویه الکتریکی دستی

سنسور پارک عقب

سنسور باد لاستیک

نتیجه

Kwik GX یکی از مدل های ساخت کویک ماشین است که توسط شرکت سایپا به بازار عرضه شده است. خودروی کوییک جی ایکس با ظاهری زیبا و امکانات رفاهی نسبتاً زیادی طراحی شده است و پاسخگویی مناسبی به نیازهای عموم دریافت می کند. اگر قصد خرید این خودرو را دارید، ابتدا ویژگی های آن را بررسی کنید تا ببینید آیا با نیاز شما مطابقت دارد یا خیر.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.