شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

چه کسی دیگر می‌خواهد برای موفقیت با افسردگی بعد از ترک اعتیاد

۱۶,۲۸۹ بازديد

 

علائم افسردگی ماژور حداقل دو هفته طول می کشد اما معمولاً بسیار طولانی تر - ماه ها یا حتی سال ها - ادامه می یابد. افسردگی بعد از ترک اعتیاد چقدر طول میکشد؟ افسردگی آتیپیک یا غیرمعمول برخلاف نامش غیرمعمول نیست؛ بلکه اتفاقا یکی از انواع افسردگی بسیار شایع است؛ اما بهباورِ برخی کارشناسان، کمتر از شیوع واقعی آن مورد تشخیص و درمان قرار میگیرد. افسردگی موقعیتی یا اختلال سازگاری، یکی دیگر از شایعترین انواع است که تقریبا هر فردی را در طول زندگی مبتلا میکند. ترک سیگار تغییر بزرگی در زندگی هر فرد سیگاری است که باعث میشود کیفیت زندگی بالاتری را تجربه کند. اما در صورت نادیده گرفتن علائم افسردگی و بی توجهی به آن می تواند عواقب زیادی از جمله خودکشی را برای فرد به همراه داشته باشد. و فرد میتواند دوباره از کارهای لذت بخش از جمله لذت بردن دوباره از فعالیتهای روزمره برای فرد لذت بخش میشود.

علایم افسردگی آتیپیک میتواند از فردی به فرد دیگر تفاوت داشته باشد. از سوی دیگر جلوگیری از افسردگی بهعنوان عامل اصلی خطر خودکشی اهمیت زیادی دارد. برای جلوگیری از این اتفاق فرد حتما باید به یک پزشک متخصص مراجعه کند؛ چرا که پزشک مورد نظر با ارائه یک برنامه ترک، کاهش تدریجی مصرف بنزودیازپین را به فرد توصیه میکند تا علائم ترک آن به حداقل برسد. تعهد عدم خودکشی بین بیمار و درمانگر یکی از راههای جلوگیری از خودکشی است. نوجوانان ممکن است برای فرار از مشکلات خود به شبکه های اجتماعی پناه ببرند. درمان شناختی رفتاری بسیار هدفمند و متمرکز است، و بیمار و درمانگر با هم به عنوان همکار کار میکنند تا به اهداف متقابل خود دست یابند. این مادران بیتجربه بدون هیچ دلیل روشنی یک مرتبه میزنند زیر گریه و به سادگی هم تسلی پیدا نمیکنند. خلاقیت در بعضی بیماران نیمهشیدا افزایش پیدا میکند. برای مثال، فردی که به مواد مخدر اعتیاد دارد، شروع به تمرین مهارتهای جدیدی برای مقابله با اعتیاد میکند تا از مواجهه با موقعیتهای اجتماعی که میتوانند باعث برگشتِ اعتیاد شوند، دوری کند. در بسیاری از موارد ترک مواد با احساس کسلی همراه است. همچنین روند ترک مصرف محرکها با افسردگی نیز همراه است؛ چرا که این مواد باعث بروز تغییرات شیمیایی در مغز میشوند.

با بالا رفتن میزان مصرف الکل، رفتارهای مخرب تحت تاثیر آن نیز افزایش مییابد که پرخاشگری یکی از مهم ترین آنهاست. اعتیاد به مواد مخدر که ممکن است شامل اعتیاد به الکل، کوکائین، حشیش، هروئین، اکستازی، حشیش یا داروهای تجویز شده باشد، باعث ایجاد طیف وسیعی از تغییرات فیزیکی در بدن فرد میشود و میتواند کنترل دفعات مصرف و دوز مصرفی را تحت تاثیر قرار دهد و ترک مواد مخدر را به چالش بکشد. برای بسیاری از افراد مبتلا به افسردگی، علائم معمولاً به قدری شدید هستند که میتوانند در فعالیتهای روزمره مانند کار، مدرسه، فعالیتهای اجتماعی یا روابط با دیگران مشکلات قابل توجهی ایجاد کنند. جالب است بدانید این قرارداد شامل لیستی از شماره تماسهای ضروری مانند ۱۱۹ است تا بیمار در شرایط خطرناک با آنها تماس برقرار کند. گلوتاتیون یکی از مهمترین آنتیاکسیدانها در بدن شماست که برای تنظیم التهاب و محافظت از سلولها در مقابل آسیب اکسایشی مهم است. هنگامی که کارکنان احساس میکنند که شرکت به بهترین وجه علاقه مند است از کارمندان خود حمایت کند.

این درمانها طیف وسیعی از رویکردهای درمانی برای اختلالات خلقی، از رواندرمانی فردی ساختاری تا موضوعات خودیاری را شامل میشوند. در مقایسه با رواندرمانی مبتنی بر روانکاوی، که افراد را به خودکاوی بیانتها تشویق میکند، درمان شناختی رفتاری برای افرادی مناسب است که با رویکردهای ساختاری و متمرکز که در آن درمانگر اغلب نقش تعلیمی دارد، راحتتر هستند. این بیماری الگوهای تفکر و احساس افراد را طوری تغییر میدهد که فرد بیمار، هیچ راه نجاتی برای رهایی از افکار منفی احساس نمیکند و امکان بهبود شرایط را در وجود خود احساس نمیکند. گسترش این افکار تخریبگر به حدی میرسد که فرد قدرت کنترل مغز خود را از دست میدهد و وارد افکار مربوط به خودکشی و حواشی مرتبط با آن میشود. اختلال افسردگی به دلیل ماهیت و تاثیری که بر روان انسانها میگذارد، ممکن است انعطافپذیری و قدرت مقابله با افراد مخرب را در وجود روانشناس در تهران ما مختل کند. اگر شما یا فردی از اطرافیان و نزدیکانتان هم با این مشکل درگیر بوده یا هستید، در مورد تجربیاتتان در قسمت نظرات برای ما و سایر مخاطبان بنویسید. اگر شما در اطراف خود یک فرد افسرده دارید؛ پس همیشه اظهارات مربوط به احساسات، افکار و رفتارهای او را درباره خودکشی بسیار جدی بگیرید.

در واقع علائم ترک این ماده در هفته دوم به اوج خود میرسد و حتی ممکن است تا یک ماه یا بیشتر در بدن فرد وجود داشته باشد. اگر درمان نشوید، افسردگی میتواند بیشتر اتفاق بیفتد و جدیتر باشد. بنابراین اگر احساس افسردگی یا افسرده خویی دارید، بهتر است از عوامل تحریک کننده افسردگی دوری کنید و از روشها مناسب به فکر درمان باشید. برای کسب اطلاعات در این زمینه بهتر است از راهنماییهای مشاور یا روانشناس بهره بگیرید. برای درمان این نوع افسردگی بهتر است به یک روانشناس متخصص مراجعه کنید تا با بررسی شرایط و مقتضیات روحی شما اقدام به درمان افسردگی کند. هدف: بررسی و سنجش میزان آگاهی و نگرش همراهان و پرسنل در استفاده از الکتروشوک درمانی برای درمان بیماران با افسردگی ماژور در بیمارستان ابنسینا بندرعباس بود. درمان شناختی رفتاری یکی از موضوعاتی است که به طور مداوم مورد بررسی قرار گرفته است؛ بخشی از این محبوبیت پژوهشی به این دلیل است که این درمان هدفمحور است و نتایج آن را میتوان نسبتا راحت اندازهگیری کرد. برای بسیاری از ما ممکن است پیش آمده باشد که در مواقع دشوار زندگی، افکاری گذرا در ارتباط با خودکشی به مغز ما رجوع کرده باشد؛ اما پس از فکر کردن به عواقب این کار با افکار مخرب خود مقابله کردیم.

چرا که این گردش باعث تغییر روحیه بسیاری از افراد و بروز احساسات مثبت و لذتبخش در وجود ما میشود. با ما همراه باشید. در طی فرآیند ترک ممکن است علائم مصرف الکل تا چند هفته با فرد همراه باشد و او را آزار دهد؛ اما در نهایت از بدن او خارج خواهد شد. پس برای آن که مصرف الکل و مواد مخدر را بطور کلی ترک کنیم، به هیچ وجه نباید به پروسه ترک و مدت زمان آن فکر کنیم؛ چرا که این روند بر عهده مرکز ترک اعتیاد یا پزشک متخصص است. به همین دلیل تشخیص نشانههای افسردگی شدید به هیچ وجه کار آسانی نیست و نیاز به بهرهمندی از مشاوره افسردگی دارد. اما علائم روانی مانند هوس به مصرف مجدد محرکها ممکن است تا ماهها با فرد همراه باشد؛ به همین دلیل نمیتوان یک مدت زمان دقیق برای از بین رفتن علائم محرکها از بدن اعلام کرد. برای مواد افیونی که اثر آنها کوتاه مدت است مانند هروئین، علائم ترک ممکن است به مدت چند ساعت تا یک روز پس از آخرین مصرف ادامه داشته باشد و در عرض چند روز به اوج خود برسد؛ سپس در طی مدت دو هفته رفته رفته این علائم کاهش پیدا کنند.

کسی که از اضطراب اجتماعی رنج میبرد، ابتدا خودش را در یک وضعیت اجتماعی اضطرابآور تصور کند و سپس با طی مراحلی، مهارت های جدید ایجاد شده را در موقعیت های واقعی بکار بندد. علائم ترک مصرف محرک از چند روز پس از آخرین مصرف شروع شده و پس از یک یا دو هفته به اوج خود میرسد؛ سپس علائم فیزیکی مربوط به ترک نیز به مرور زمان کاهش مییابد. کسانی که در زندگی خود والدین افسرده دارند نیز ممکن است که درگیر این مشکل شوند. با این حال، برای اینکه درمان شناختی رفتاری مؤثر باشد، فرد باید آماده باشد و اراده کند که وقت و تلاش خود را صرف تحلیل افکار و احساساتش نماید. قراردادهای خودکشی غالبا با امضا و تاریخ همراه است که یک کپی از آن در اختیار بیمار قرار داده میشود و در مکانی در دسترس قرار میگیرد تا به فرد بیمار در لحظه مناسب کمک کند. گرچه ترک مواد مخدر یک تجربه موقتی است اما دریافت کمک و پشتیبانی حرفهای در این دوره بسیار مهم است. پس از پشت سر گذاشتن این دوره سطح پایه، MBCT به صورت هفتگی اجرا شد. بیماران مبتلا به این نوع افسردگی معمولا علائمی نظیر کاهش اعتماد به نفس، عدم لذت بردن از زندگی، کاهش انرژی بدنی را از خود بروز میدهند.

قرص فاموتیدین ۴۰ برای چیست؟  این قرص پر مصرف چه کاربردی دارد. در همین راستا بهتر است بدانید که قرص فاموتیدین ۴۰ یک نوع داروی ضدافسردگی وضد اضطراب است که به عنوان یک مهارکننده بازجذب سروتونین در سیستم عصبی مرکزی عمل می‌کند. سروتونین یک نوع نوروترانسمیتر است که در انتقال ایمپالس‌های عصبی نقش دارد و افزایش سطح آن می‌تواند به بهبود وضعیت مزاجی و کاهش اضطراب کمک کند. فاموتیدین با مهار بازجذب سروتونین توسط سلول‌های عصبی، باعث افزایش مقدار سروتونین در فضای سیناپسی می‌شود و در نتیجه تاثیرات مثبتی بر وضعیت روحی و روانی افراد ممکن است داشته باشد.

 

این دارو معمولاً برای درمان اختلالات افسردگی، اضطراب و اختلالات مزاجی مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این حال، مصرف این دارو باید تحت نظر پزشک باشد و ممکن است باعث اثرات جانبی ناخواسته شود. همچنین، تغییرات در دوز و مدت زمان مصرف باید توسط پزشک معالج تعیین شود تا اطمینان حاصل شود که درمان به نحو موثر انجام شده و هیچ مشکل جانبی خطرناکی برای فرد ایجاد نمی‌شود.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.