سه شنبه ۲۸ فروردین ۰۳

به چه رپورتاژي طبيعي مي گويند؟

۶۲ بازديد

همانطور كه مي دانيد، سئو مجموعه اي از فعاليت هاي اصولي درون سايت و يا خارج از سايت است كه باعث مي شود بتوانيد اعتبار سايت را نزد كاربران و گوگل بالا ببريد و در نتيجه شاهد افزايش رتبه سايت خود در گوگل شويد.

در مبحث سئو خارجي، انتشار رپورتاژ آگهي تاثير فوق العاده بالايي در افزايش رتبه سايت شما خواهد داشت به شرط آنكه اصول رپورتاژ نويسي را رعايت كرده باشيد.

چنانچه با اصول نوشتن و انتشار رپورتاژ آگهي طبيعي آشنا هستيد كافيست براي سفارش رپورتاژ به صفحه خريد رپورتاژ آگهي سئوسل مراجعه نمائيد. در غير اين صورت پيشنهاد مي كنيم ادامه اين مطلب را با دقت مطالعه نمائيد.

رپورتاژ آگهي

رپورتاژ آگهي طبيعي يعني چه؟

اجازه بدهيد با يكديگر صادق باشيم. هدف از انتشار رپورتاژ لينك سازي نيست. همه ما بايد به هدف معرفي خود، كسب و كار و خدمات خود رپورتاژ منتشر كنيم و در اين بين ممكن است لازم باشيد لينكي از سايت خود را نيز درون رپورتاژ قرار دهيم.

وقتي از رپورتاژ طبيعي صحبت مي كنيم، يعني رپورتاژي كه به هدف لينك سازي نباشد. اما آيا در واقعيت كسي حاضر خواهد شد صرفاً جهت معرفي خدمات خود هزينه رپورتاژ بدهد؟ طبيعتاً خير. اغلب افراد مي خواهند از طريق رپورتاژ، تنها لينك سازي كنند.

دقت داشته باشيد كه لينك سازي مي تواند جزئي از انتشار رپورتاژ باشد و به تنهايي لينك سازي كردن در رپورتاژ، جرم محسوب نمي شود. اما براي اينكه بدانيد چگونه لينك سازي كنيد تا طبيعي جلوه دهد بايد مواردي را رعايت كنيد كه در ادامه به برخي از آن ها اشاره خواهيم كرد.

منابع مناسب براي انتشار رپورتاژ آگهي طبيعي

مهمترين مبحث در انتشار رپورتاژ انتخاب منبع و سايتي است كه قرار است در آن رپورتاژ منتشر كنيد. منابعي كه قرار است در آن رپورتاژ منتشر كنيد لازم است چندين فاكتور را رعايت كرده باشند.

منبع با بروزرساني هاي مداوم

سايت يا وبلاگي كه قصد داريد در آن رپورتاژ منتشر كنيد نبايد بدون فعاليت باشند. منابع بايد به روز باشند و در دوره هاي زماني متفاوت و منظم به روز رساني شوند. اين بروزرساني ها براي بالا رفتن اعتبار منابع بسيار مهم هستند. به همين خاطر وب سايت هاي خبري يا مجله اي مي تواند يك منبع مناسب براي درج رپورتاژ باشد. دليل آن هم بروز رساني هاي مناسب و زياد اين وبسايت هاست. البته در انتشار رپورتاژ در اينگونه از سايتها به موارد زيادي بايد توجه كرد كه در ادامه در مورد آن توضيح خواهيم داد.

منابع درج رپورتاژ سئوسل به صورت منظم بروز رساني مي گردند و اين بروزرساني ها در بالا رفتن ارزش و اعتبار منابع به شدت داراي اهميت هستند.

منبع با كمترين لينك خروجي در صفحه

منظور از لينك خروجي، تعداد لينك هايي است كه يك صفحه از سايتي به سايتهاي ديگر مي دهد. لينك خروجي مي تواند هم درون رپورتاژ قرار بگيرد و هم در قسمت هايي همچون سايدبار، فوتر يا حتي هدر. بنابراين بايد منابعي را براي درج رپورتاژ انتخاب كنيد كه يا بدون لينك خروجي باشند يا داراي كمترين ميزان لينك خروجي باشند.

لينك هاي خروجي زياد، قدرت صفحه را مي بلعند و در نتيجه از قدرت رپورتاژ شما و ارزشي كه به لينك شما منتقل مي شود كاسته خواهد شد.

بنابراين بهتر است سايت ها و يا وبلاگ هايي را براي انتشار رپورتاژ انتخاب كنيد كه حداقل تعداد لينكهاي خروجي را داشته باشند. در وب سايتهاي خبري مجله اي سئوسل (منابع PDN)، هيچ گونه لينك خروجي در صفحه وجود ندارد و اين يك امتياز مثبت براي منابع درج رپورتاژ سئوسل محسوب مي گردد.

منبع با مطالب يونيك و يكتا و غيركپي

سايت يا وبلاگي كه تنها مطالب كاملا كپي منتشر مي كند نمي تواند منبع خوبي براي انتشار رپورتاژ شما باشد. بهتر است منابعي را انتخاب كنيد كه محتواي آن يونيك يا حداقل بازنويسي شده از محتواهاي ديگر باشد و كپي محسوب نشود.

منبع با قدرت DA بالا (به شرط رعايت فاكتورهاي ضد اسپم)

اين فاكتور را زماني مدنظر قرار دهيد كه فاكتورهاي ديگر را بررسي كرده باشيد. ضمنا فراموش نكنيد كه داشتن آتوريتي بالا به تنهايي ملاك مناسبي براي ارزش و اعتبار رپورتاژ نيست. در نوشته تاثير آتوريتي رپورتاژ در افزايش رتبه به طور مفصل در اين مورد توضيح داده ايم.

لينك سازي طبيعي در رپورتاژ آگهي

براي اينكه رپورتاژ شما طبيعي به نظر برسد، لازم است در قرار دادن لينك در رپورتاژ مواردي را رعايت كنيد كه برخي از اين موارد را در ادامه براي شما توضيح خواهيم داد.

لينك سازي با انكرتكست هاي متنوع

شما با انكرتكست ها به راحتي مي توانيد به گوگل بفهمانيد كه صفحه لندينگ شما در رابطه با چيست.

اما چنانچه در استفاده از انكرتكست ها زياده روي كنيد، از طبيعي بودن رپورتاژ كم خواهد شد و هوش مصنوعي گوگل به راحتي قادر به تشخيص دادن رپورتاژ ساختگي خواهد بود و به همين دليل ممكن است در خوشبينانه ترين حالت آن را بي تاثير كند يا در بدبينانه ترين حالت شما را به خاطر انتشار آن جريمه كند.

قرار دادن تعداد لينك مناسب

هميشه در رابطه با تعداد لينك هاي داخل رپورتاژ بين افراد مختلف بحث و جدل وجود دارد. برخي به گونه اي آمارهاي ثابتي را اعلام مي كنند كه گويي اين آمارها در مستندات گوگل ثبت شده است.

هيچ تعدادي از قراردادن لينك ها در هيچ منبعي ذكر نشده است و اعلام حداقل و حداكثر لينك نيز كاملا كذب است. 

چيزي كه كاملا روشن است اين است كه نبايد افراط يا تفريط كنيد. تعداد لينك هاي شما درون يك رپورتاژ نبايد بسيار زياد باشد.

پيشنهاد ما به شما تنها يك لينك است. بيشتر از يك لينك مي تواند يك رپورتاژ طبيعي را تبديل به رپورتاژ ساختگي و مصنوعي كند كه در نتيجه گوگل به راحتي به آن مشكوك خواهد شد.

لينك شما در كنار لينك رقيب

شايد با خود بگوييد چرا بايد براي رقيب لينك بسازيد.

اشتباه نكنيد، شما با اينكار براي رقيب لينك نميسازيد، بلكه از رقيب اعتبار مي گيريد.

بنابراين يكي از پيشنهادات اين است كه لينك خود را در كنار لينك يك يا چند رقيب خود در رپورتاژ ذكر كنيد.

لينك شما در كنار برند رقيب

اين مورد هم مشابه مورد قبلي است. وقتي برند يا لينك شما در كنار برندهاي برتر و رقيب قرار ميگيرد، اعتبار رقبا به شما منتقل خواهد شد.

استفاده از مديا و طبيعي سازي رپورتاژ

مديا شامل عكس، صوت و ويديو مي باشد. استفاده از اين موارد درون رپورتاژ مي تواند ارزش رپورتاژ را شديدا بالا ببرد. اما يادتان نرود كه بهتر است كه مديا در سرور ارائه دهنده رپورتاژ آپلود شود.

بازه زماني انتشار رپورتاژ طبيعي

هيچ بازه زماني ثابتي در انتشار طبيعي رپورتاژ وجود ندارد. با توجه وضعيت سايتي كه قصد داريد براي آن رپورتاژ منتشر كنيد و ميزان رقابت و… بايد يك استراتژي مناسب در نظر بگيريد. 

عنوان و محتواي رپورتاژ

عنوان را طوري انتخاب نكنيد كه رپورتاژتان رقيب شما شود. بسياري از عزيزان در انتشار رپورتاژ اشتباهات بزرگي مي كنند كه يكي از اين اشتباهات انتشار رپورتاژ با عنواني حاوي كلمه كليدي اصلي خودشان مي باشد. اين كار مي تواند به قدري برايتان گران تمام شود كه رفعش مشكل يا نيازمند هزينه زيادي باشد.

كتگوري يا دسته رپورتاژ

برخي از منابع ثبت رپورتاژ، رپورتاژهاي منتشر شده را در دسته بندي هايي با عناوين تبليغات، رپورتاژ، آگهي و مواردي از اين دست منتشر مي كنند كه مي تواند باعث شود به راحتي رپورتاژ شما توسط گوگل شناخته شود. 

بهترين حالت اين است كه رپورتاژ آگهي در دسته بندي تخصصي در موضوع خود منتشر شود به طوري كه نتوان آن را از يك پست معمولي سايت تشخيص داد.

اين نكات دقيقا همان مواردي است كه تيم سئوسل سعي در رعايت تمامي يا اكثريت آنها دارند و اين موارد در تمامي سرويس هاي رپورتاژي سئوسل رعايت مي گردند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.