جمعه ۱۰ فروردین ۰۳

كارواش صنعتي چه مزيتي دارد؟

۴۸ بازديد

جهت مصارف سيستم هاي كارواش، سيستم شستشو و … از نظر فني، مكانيزم عمل نازل كارواش، عبارت است از كاهش دهانه خروجي يك سيستم كارواش با محدود كردن آن در يك سطح يا نقطه. بسته به نوع باتري و ميزان برق مصرفي تايمر آبياري بين سه ماه تا يك سال تايمر بدون مشكل كار خواهد كرد. در اين حالت زمان آبياري فضاي سبز و درختان هرگز فراموش نخواهد شد و بنابراين نياز آبي گياهان نيز به موقع و بدون تنش تامين مي گردد. اگرچه يك تايمر آبياري خانگي معمولا در نوع ساده و بدون نمايشگر عرضه مي شود اما هر كس متناسب با نياز خود مي تواند تايمر هاي هوشمند و پيشرفته تري را نيز استفاده نمايد. در تايمر آبياري خانگي اين مدت معمولا بين يك ساعت تا يك هفته تنظيم مي شود و زمان آن نيز قابل تنظيم است. در اين روش مواد شوينده بعد از عبور آب از پمپ به آب عبوري اضافه ميگردد كه اين امر سبب افزايش طول عمر پمپ كارواش فشار قوي ميشود. آبپاش هاي مخفي شونده مدل ديگري از آبپاش ها هستند كه داخل زمين دفن شده و زمان آبياري تحت فشار، آب پاش از زمين بيرون آمده، آبياري را انجام داده و بعد از قطع سيستم مجدد به داخل زمين بر مي گردند.

جارو برقي ها در انواع يك، دو و سه موتوره عرضه مي گردند. رابط دو سر نوار آبياري قطره اي كه بوسيله مهره پيچي آب بندي ميشود. اتصال رابط لوله كشي مه پاش. از مشخصات بارز و كارآمد مه پاش فيتينگي ، طول عمر بسيار زياد مي باشد. فضاي سبزي كه اغلب در منزل وجود دارد بسيار كوچك است اما اهميت فوق العاده اي براي ساكنين آن دارد و لذا بهتر است به جاي نگراني درباره ي زمان آبياري و اتلاف دقت در اين مورد، از تايمر آبياري خانگي استفاده نمود. نوع اول اين تايمر داراي يك خروجي است و براي فضاي كوچك مناسب است. از اين رو استفاده از تايمر آبياري خانگي براي برخي يك ضرورت به حساب مي آيد. قطعه نشان داده شده در ويدئو را بر سر سيم ها قرار داده و آن را در جهت عقربه هاي ساعت بچرخانيد، اطمينان حاصل كنيد كه سيم ها در داخل اين قطعه محكم و متصل شده اند.

از طرفي برخي از تايمر ها با قيمت هاي متفاوتي در بازار عرضه مي شوند كه هر كدام بنا به نوع و مدل آن ها مي توانند توسط افراد خريداري شوند. همچنين در تايمر آبياري خانگي با دو خروجي مي توان هر يك از خروجي ها را با تنظيمات مجزا استفاده كرد و ارتباطي با يكديگر نخواهند داشت. پيشرفت تكنولوژي از يك طرف و كمبود آب و صرفه جويي آن از طرف ديگر باعث شده كه صنعت كارواش (چه اتوماتيك، چه غيراتوماتيك) طرفداران زيادي در سراسر دنيا پيدا كند. صنعت كشاورزي نيز همانند ديگر صنايع براي آنكه بتواند با استفاده از منابع محدود بيشترين بهره وري را داشته باشد، بايد پاي در مسير توسعه و پيشرفت گذارد. با اتصال كليك ميست به دستگاههاي مه پاش و با اختصاص دادن دوره هاي زماني كوتاه مدت به آن، با حداقل جريان آب ورودي، سيستم شروع به كار خواهد كرد. اهميت استفاده از تايمر آبياري خانگي زماني بيشتر مي شوند كه افراد بخواهند براي مدتي خانه را ترك كنند و لذا براي جلوگيري از خشك شدن گياهان مي توانند از تايمر استفاده كنند. البته تايمر هاي داراي خروجي هاي بيشتر نيز در بازار وجود دارند كه براي استفاده در منازل و ساختمان ها چندان كارايي قابل توجهي نخواهند داشت. 

تايمر هاي تك خروجي و دو خروجي نحوه ي عملكرد ساده اي دارند و اغلب تنظيمات آن ها ساده خواهد بود. پمپ 100 بار را ميتوان با برق تك فاز و الكتروموتور 3 اسب راه اندازي نموده و استفاده كرد. اغلب مواقع تا فشار 100 با براي اينتر پمپ و فشار 110 بار براي پمپ برتوليني به صورت تك فاز مي باشد و از الكتروموتور هاي تك فاز براي اين پمپ هاي پيستوني استفاده مي شود. آب خروجي از پمپ دستگاه توسط شلنگي با بافت فولاد به تفنگي دستگاه منتقل مي شود اين شلنگ به دليل استحكام بسيار بالايي كه دارد در مقابل فشار هاي آب خروجي و گرماي بسيار بالاي آب مقاوم مي باشد. اين نوع از تجهيزات با توجه به نوع عملكردي كه دارند استفاده هاي گسترده اي مي توان از آن ها به عمل آورد به خصوص شستشو در سطوحي كه داراي ابعاد بزرگ و دشوار مي باشند. با توجه به قابليت اتصال اين دستگاه به شيربرقي با سايزهاي متفاوت، استفاده از آن در مقياس بزرگ رايج است. جهت حذف ذرات با سايز ميكروني بسيار ريز از آب براي جلوگيري از صدمه ديدن نازل هاي مه پاش.

https://www.donya-e-eqtesad.com/fa/tiny/news-3727505

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.